Twinkle | Digital Commerce

Tesla in zee met Alibaba voor online autoverkoop

2017-11-08
180101
  • 0:59

Tesla heeft een pact gesloten met Alibaba voor de online verkoop van zijn elektrische auto’s. Binnenkort komt het nieuwe model ‘S’ te koop op Tmall, Alibaba’s digitale etalage voor merkfabrikanten.


Tesla’s nieuwe model is op 11 november te bestellen op Tmall.com. Dan is het Singles’ Day, de belangrijkste dag van het jaar voor Chinese webshops. Voor het eerst betrekt Alibaba ook internationale retailers en webshoppers actief bij het kortingsfestival.

Flagship storefront
De S zal straks worden verkocht in Tesla’s reeds geopende 'flagship storefront’ op Tmall.com, waarop veel internationale merken hun waren aanbieden. Voor het eerst verkoopt het hippe automerk auto’s buiten de eigen kanalen online aan Chinezen, meldt Technode.com. De samenwerking met Alibaba startte afgelopen voorjaar, toen Tesla betaalmethode Alipay ging gebruiken voor de eigen online verkoop.

Aanbetaling
Wie een Tesla wil aanschaffen bij China’s grootste e-commerce bedrijf, moet op 11 november online een aanbetaling doen van 50.000 yuan ofwel zo’n 6.400 euro. Vervolgens kan de koper de auto oppikken bij afhaalpunten van Tesla in de steden Beijing, Shanghai, Hangzhou, Chengdu en Shenzhen.