Twinkle | Digital Commerce

Jaarbeurs komt met b2b-platform voor online zakendoen

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:21

Jaarbeurs bouwt aan B2B Digital 2020, een nieuw platform voor b2b-ondernemingen. ‘We willen deze klanten leren hoe ze meer online omzet kunnen genereren in hun branche, of dat nu in de bouw, logistiek of zakelijke dienstverlening is.’

Dat zegt Bart Strijker, de digitale voorman van Jaarbeurs, in een persbericht over B2B Digital 2020. Dat moet ‘hét expertiseplatform’ worden waarop business-to-business klanten informatie en tips kunnen vinden over succesvol online zakendoen.

B2bdigital2020.nl is al live, maar vooralsnog is daarop alleen informatie over een studiereis naar Silicon Valley te vinden. Binnenkort wordt de site uitgebreid met onder andere nieuws en kennisdocumenten.

JB Digital
Jaarbeurs bundelde al zijn online activiteiten afgelopen juli in het nieuw opgerichte JB Digital. Met zo’n vijftien online vraag- en aanbodplatforms voor de bouw, industrie, logistiek en zakelijke dienstverlening, waaronder Quel.nl, Computable.nl en Marqit.nl, speelt Jaarbeurs naar eigen zeggen ‘een prominente rol in de digitale wereld’.

Helpen met online verkoop
Twinkle schreef afgelopen zomer over een overeenkomst die Jaarbeurs sloot met Yizz, een e-commerce speler in de juweliersbranche. Samen helpen ze Jaarbeurs-klanten bij directe en indirecte online verkoop, om te beginnen rondom Beautyspot.nl.

‘Handel in beweging’
Met portals en losse webshops wil Jaarbeurs, al op grote schaal actief als lead-generator, zijn klanten extra waarde bieden. ’Bedrijven krijgen op een laagdrempelige manier en tegen relatief lage kosten een nieuw online verkoopkanaal’, aldus Strijker in de zomer. ‘E-commerce past uitstekend binnen onze strategie: we zetten handel in beweging.’

NB: op 28 oktober aanstaande vindt het B2B E-commerce Congres plaats in Houten.