Twinkle | Digital Commerce

Jaarbeurs bouwt aan b2b-inkoopplatform Trademart.nl

2017-05-27
180101
  • 1:18

JB Digital lanceert begin komend jaar een nieuw ‘inkoop- en inspiratieplatform’ voor de Nederlandse retail: Trademart.nl. De digitale tak van de Jaarbeurs gaat zowel leveranciers als winkeliers helpen bij online verkoop.


Jaarbeurs bundelde al zijn online activiteiten afgelopen juli in het nieuw opgerichte JB Digital. Met vijftien online vraag- en aanbodplatforms voor de bouw, industrie, logistiek en zakelijke dienstverlening, waaronder Quel.nl, Computable.nl en Marqit.nl, speelt Jaarbeurs naar eigen zeggen ‘een prominente rol in de digitale wereld’. Twee maanden geleden nog werd B2B Digital 2020 gepresenteerd. Dat is geen handelsplatform, maar een expertiseplatform voor b2b-klanten over online zakendoen.

Centraal inkoopplatform
Trademart.nl is de nieuwste loot aan de stam van JB Digital. ’Met dit nieuwe online verkoopkanaal kunnen bedrijven op een laagdrempelige manier direct en tegen relatief lage kosten centraal, overzichtelijk en efficiënt inkopen bij meerdere topmerken’, verklaart Mike Beke van de Jaarbeurs. ‘Naar onze stellige overtuiging resulterend in een intensieve en vruchtbare samenwerking met hogere omzetten en meer rendement’.

‘Geavanceerde webshops’
Onder de vlag van Trademart.nl worden straks zowel b2b e-commerce sites gebouwd voor leveranciers, als webshops voor en in de huisstijl van retailers. Het productaanbod van leveranciers kan direct in die consumentenshops worden geladen.

Meer segmenten
Trademart.nl gaat van start met aanbod in de categorieën ‘Jewels & Watches’ en ‘Kitchen & Dining’, om op korte termijn uit te breiden met ‘Home & Living’, ‘Fashion’ en ‘Kids’. De ambitie is om hier nog meer segmenten aan toe te voegen. Jaarbeurs werkt in dit traject nauw samen met b2b e-commerce specialist Yizz.