Tuincentrum.nl biedt permanent gratis bezorging aan voor tuinliefhebbers in Nederland en België. Naar eigen zeggen onderscheidt de pure player zich daarmee van andere, soortgelijke partijen. Het bedrijf rijdt met eigen busjes rond.
Op de website staan meer dan vijfduizend tuinartikelen die los gekocht kunnen worden. ‘Bezoekers vinden er die ene speciale hortensia, tot aan de big bags met tuinaarde om de nieuwe tuin snel vorm te kunnen geven’, meldt het bedrijf. ‘We zijn daarnaast de enige webshop binnen de branche die een alles-in-één-oplossing biedt. Dat wil zeggen dat we de tuin volledig renoveren of een nieuwe tuin vormgeven.’
Intratuin gestopt met e-commerce
Tuincentrum.nl behoort tot een markt waarin veel spelers niet direct brood zien in online verkoop. Intratuin deed een paar jaar geleden een poging met e-commerce, maar trok ruim twee jaar geleden de stekker uit zijn online activiteiten. Begin augustus meldde het bedrijf geen plannen te hebben om nogmaals de stap naar het web te wagen. ‘Wij hebben ervoor gekozen om onze online activiteiten te verzwaren op het gebied van de informatievoorziening. We investeren nu in het tonen van ons assortiment op onze website’, liet operationeel manager Peter Huijsmans weten aan Twinkle.
Praxis komt met aparte tuincentra
Praxis opent in 2015 drie aparte tuincentra met een assortiment dat op het buitenleven gericht is. Het gaat om voormalige vestigingen van één Intratuin-franchisenemer. Praxis verkoopt zelf al sinds begin 2013 online en het opende onlangs zijn e-commerce platform voor andere partijen uit het klussegment. Bloemen en planten kunnen nog niet worden besteld bij Praxis, dat al wel tuinafdelingen in bouwmarkten heeft.
In mijn ogen een afrader. Bij hen voor 150 euro besteld en onmiddellijk betaald. Sinds de bestelling niets meer van hen gehoord. Mails, chatberichten en telefoontjes van mijn kant blijven onbeantwoord en mijn levering is nooit aangekomen. Uit reviews op andere websites is me duidelijk geworden dat ik niet de enige ben die deze ervaring met hen heeft. Ik raad iedereen dan ook aan om niet op voorhand te betalen.
Zelfde ervaring als Ester.
Afspraken niet nakomen, slechte communicatie, wazige chats enz.
Ze zijn aangesloten bij Trustpilot, hier kun je wat over lezen bij Kassa, dat is ook al niet best blijkt.
Tuinbazaar.nl is hetzelfde als tuincentrum.nl, beide slecht dus.
Zo zullen er nog wel meer zijn, beste is om naar hun KvK nummer te kijken, als het KvK 32122590 is, weet je genoeg.