Leen Bakker introduceert een nieuwe merkidentiteit en een nieuw winkelconcept. De bijna honderdjarige meubel- en interieurketen zet in op inspiratie, beleving en service. De webwinkel wordt onder meer voorzien van digitale meetopties en koophulpen.
Leen Bakker zette begin 2009 de eerste stappen in e-commerce. Het online assortiment van de keten uit de Blokker-stal werd steeds verder uitgebreid en Leenbakker.nl is ook voorzien van een web only afdeling.
Merkwaarden
De site van Leen Bakker is nu helemaal aangepast aan de nieuwe huisstijl, die verder al te zien is in 5 van de 178 fysieke winkels van de keten. Vanaf vandaag wordt het nieuwe gezicht van het woonwarenhuis gecommuniceerd in spotjes op televisie in radio. Ook de pay-off is nieuw: ‘Óók Leen Bakker’ vervangt ‘Leuk wonen hoeft niet duur te zijn’, om behalve de lage prijs ook merkwaarden als klantgericht, eigentijds, verrassend en snel te communiceren.
Proef met tablets in winkels
‘Leen Bakker speelt met het nieuwe concept in op de wens van de klant die - in een wereld waar alles online verkrijgbaar is - juist extra inspiratie, beleving en service verwacht van de fysieke winkels’, schrijft de keten in een verklaring over het nieuwe concept. Bij wijze van proef krijgt het personeel in een aantal winkels een tablet in handen. Op de site komen binnenkort een digitale opmeetoptie voor gordijnen en diverse ‘koophulpen’ te staan, die webshoppers moeten ondersteunen bij het maken van de juiste keuzes.
ben zelf vormgever en als ik kritisch moet kijken als designer vind ik dit echt bagger, ook als ik kijk vanuit de consumenten-oog.
Dan is de vernieuwing dus een uitermate geslaagde actie, want het is gericht op vrouwen! :-)
Zoveel geld uitgeven aan een nieuw concept/ uiterlijk en dan alleen richten op vrouwen?.. Lijkt me niet zo slim...