Twinkle | Digital Commerce

Hunkemöller laat klant online shoppen in Duitse flagship store

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:37

Hunkemöller opent in Düsseldorf een eerste Duitse flagship store met daarin zijn nieuwe winkelconcept. In de vestiging zorgen onder andere een ‘touch table’ en andere digitale schermen voor beleving. Ook kan er op korte termijn online gewinkeld worden.

De flagship store is ingericht als een ‘mansion’ waarin kleuren en licht voor een luxueuze beleving moeten zorgen, laat de lingerieketen weten in een persbericht. Zo is er onder andere een ‘experience paskamer’ waarin de consument zelf bepaalt in welk licht en welke sfeer zij haar lingerie past.

Touch table
‘Ook is er een touch table waarop klanten meer informatie over Hunkemöller-producten kunnen vinden’, laat een woordvoerster van de keten aan Twinkle weten. ‘De tafel is een interactieve beamer die op de beweging van de handen van de bezoeker reageert. Het is niet mogelijk om hier een online bestelling op te plaatsen. Deze optie wordt binnenkort geïmplementeerd in een touchscreen bij de accessoirewand in de winkel.’

Leidsestraat
Hunkemöller opende eind vorig jaar al een filiaal met zijn 2.0-concept in de Amsterdamse Leidsestraat. ‘Deze winkel bevat onder andere digitale schermen met daarop campagnebeelden’, zegt de woordvoerster. Het lingeriebedrijf heeft hierin al een eerste connectie met de online shop, in de vorm van een tablet waarop de consument samen met de verkoper een artikel in de webshop bestelt. Een self service tablet, zoals die in de Duitse flagship store straks wordt gebruikt, is er nog niet. Volgens de woordvoerster zoekt Hunkemöller nog naar een flagship locatie in Nederland.

Communiceren via app
Hunkemöller, met zijn mobiele noviteiten vaak een voorbeeld voor andere retailers op het gebied van m-commerce, lanceerde in juni een nieuwe mobiele applicatie waarin het bedrijf met klanten kan communiceren aan de hand van hun persoonlijke kenmerken. ‘Denk hierbij aan berichten en promoties op basis van persoonlijke voorkeuren of historische aankopen’, aldus de keten. De app was in juni een half miljoen keer gedownload.