Boohoo.com heeft een indrukwekkende inkomstengroei gerealiseerd. De afgelopen jaaromzet van de Britse pure player kwam uit op 109,8 miljoen pond, 63 procent meer dan het boekjaar ervoor. De operationele winst is ruim verdriedubbeld.
Boohoo.com positioneert zich aan de onderkant van de online modemarkt. Met eigen merkartikelen van gemiddeld 17 pond mikt de webwinkel op jongeren in de leeftijd van 16 tot 25 jaar. Sleutelbeloftes zijn accessible, aspirational en creative. Het familiebedrijf ging afgelopen maart naar de beurs, wat de oprichters naar verluidt 240 miljoen pond opleverde. Boohoo.com werd gewaardeerd op 560 miljoen pond.
Winstmarge
Deze week besteedde het Duitse e-commerce blog Excitingcommerce aandacht aan het eerste openbare cijferraport van Boohoo. De operationele marge kwam afgelopen boekjaar uit op een kleine 10 procent, getuige onderstaande gegevens:
Binnenland versus buitenland
Voor zijn inkomsten leunt Boohoo.com nog vooral op de Britse thuismarkt, waar een omzet van 71,0 miljoen euro werd gerealiseerd (plus 60 procent). Buiten de UK groeide Boohoo.com harder, al lopen de percentages niet sterk uiteen; de ‘rest of Europe’ tekende voor 13,1 miljoen pond (plus 78 procent), de ‘rest of world’ voor 25,7 miljoen pond (plus 65 procent):
Internationale expansie
Met de opbrengst van de beursgang wil Boohoo.com internationale expansie faciliteren. De site is behalve in het Engels inmiddels ook in het Frans en Duits beschikbaar.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
63 procent omzetgroei voor Boohoo.com
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.