Klanten van MultiSafePay kampten vandaag (donderdag) met de gevolgen van een storing bij de psp. Die werd vroeg in de nacht voor het eerst geconstateerd. De storing van de DNS-server is rond het middaguur verholpen, maar voor veel webwinkeliers heeft de hinder langer geduurd.
Door de storing bij MultiSafePay kwamen webshoppers in de checkout voor een dichte deur te staan. De site van de payment service provider (psp) zelf was lange tijd ook niet bereikbaar.
'Flushen'
MultiSafePay meldde even na het middaguur dat de storing was opgelost. Uit het bericht: 'Door de werking van DNS systemen kan het enige tijd duren voor alle betaalpagina’s bereikbaar zijn. Een groot deel van onze klanten kan weer betalingen ontvangen. Als u nog steeds problemen ondervindt met de bereikbaarheid van uw betaalpagina’s, adviseren wij u om de DNS-cache te "flushen". Uw systeemadministrator of hostingprovider kan u hierbij assisteren.'
Veel webwinkeliers lieten vanmiddag op Twitter weten dat ze nog geen betalingen binnenkregen, maar inmiddels lijkt alles weer als vanouds te draaien. MultiSafePay excuseert zich voor het ongemak.
Storingen bij banken
In het verleden waren het vooral storingen bij banken die ervoor zorgen dat de dominante online betaalmethode iDeal niet beschikbaar was.
Hier dus nog steeds plat
Docdata lag ook al plat vandaag! Gaat lekker
Het overgrote gedeelte van de webshops zijn weer live sinds begin van de middag. Individuele webshops en consumenten kunnen helaas nog steeds problemen ondervinden met het bereiken van onze servers. Dit kan liggen aan de browser cache, of de DNS instellingen van internet providers die nog ververst moeten worden. Voor degenen waarbij het nog niet werk, zou het in de komende paar uren opgelost moeten zijn. In extreme gevallen kan dit langer duren.
Klanten ondervinden ook bij ons nog steeds problemen. Betalen lukt nog niet en website Multisafepay is niet bereikbaar. We werken via 'Biedmeer' software en kunnen dus zelf geen cache legen.
De storing leek inderdaad even opgelost, maar is weer helemaal terug.
Voor ons heeft dit grote gevolgen en ik zou graag meer nieuws hierover horen; website is net als eerder vandaag ook weer niet bereikbaar.
Beste J. Oudenampsen,
Het legen van de browser cache of legen van de cache van de DNS ligt bij de eindgebruiker als het nog niet werkt. Oftewel dan bent u helaas afhankelijk van uw bezoekers.
Dit staat los van een hosting/cloud provider. Wij hebben voor onderliggende calls tussen BiedMeer en Multisafepay op het platform zelf er al voor gezorgd dat er geen issues meer zijn. Dit hebben we al eerder op de dag gedaan toen dit bekend werd. Echter lost dit niet het probleem op omdat de eindgebruiker/bezoeker nog steeds oude cache kan hebben.
Hopelijk verduidelijkt dit het bericht van Multisafepay.
Ps. Mocht het bij u zelf niet werken dan is het inderdaad dus ook raadzaam om de cache te legen van de DNS en van uw browser.
Ook onze klanten ondervinden nog steeds problemen. Betalen lukt bij veel webwinkelklanten nog niet maar is afhankelijk van internetprovider (verbinding). Hopelijk morgen opgelost!
Bij mij werkt de betaalpagina ook niet. Dit kost me echt veel geld.. 0 bestellingen vandaag doorgekomen. Toevallig belt er een klant dat het niet lukt. Ik zie heel veel mensen vandaag in me database producten in de winkelwagen hebben gehad.. betalen lukt dus niet.
Multisafepay heeft geen noodnummer of iets. Neem aan dat ze er mee bezig zijn en niet pas morgenochtend ofzo.
Dit is echt *()&U&^()...
Bij ons werkt helemaal niets vandaag 0 bestellingen binnen.
Website van Multisafepay is onberijkbaar, inloggen kan al helemaal niet.
Dit duurt veel te lang en Multisafepay schuift alles af naar de website beheerder, jullie hebben een storing door e.o.a. verhuizing, los het snel op.
Het is nu 21.10 uur woensdag 04-09-2014.
al meer dan 20 uur geen mogelijkheid om betalingen binnen te krijgen, onvoorstelbaar. FLushen is een fabeltje en DNS moet nu na 9 uur (12.22 geeft MSP aan dat het weer werkt) toch goed zijn.
Wat een rommeltje daar; het hele management, en vooral de CTO zou per direct ontslagen moeten worden. Wij gaan weg! En waarom:
- gebrekkige communicatie (op twitter; u kunt problemen ondervinden, terwijl ze weten dat NIKS werkt).
- veel te lange oplostijd, vannacht ging het mis. En dan hebben ze meer dan 12h nodig om dit op te lossen?
- beginnersfouten, het lijkt erop dat ze de DNS niet dubbel hadden uitgevoerd. 1 DNS server?! IP van primaire en secundaire DNS zit in dezlefde range; alles wijst op 1 server. Voor een PSP waar alles draait om uptime kan dit niet.
Staaltje Witte Huis communicatie van MSP, gatver...
Wij delta-hardware.nl kunnen nog steeds geen betalingen ontvangen, vandaag aardig wat bestellingen gemist, maar hoe kunnen we de cache legen ?
Ik snap eigenlijk niet waarom een webwinkel, die voor zijn bestaan afhankelijk is van een goed werkend betaalsysteen, zich maar bij 1 PSP heeft geregistreerd. Een backup provider is toch wel het minste wat je moet hebben. Ik zie in de reacties winkeliers die al 20 uur geen bestellingen hebben kunnen verwerken. Als je je nu zou aanmelden bij een andere PSP ben je binnen 15 min geregistreerd. Voor de meest gangbare webshops zijn kant en klare plugins te downloaden, technische kennis is er niet voor nodig. Downtime voor multisafepay kan dan wel 24 uur duren, maar downtime voor de webwinkel zeker niet meer dan een uur.
Iedere PSP heeft eens in de zoveel jaren een storing. Dit kan gebeuren ook bij overstappen en implementeren kunnen er dingen mis gaan.
Gelukkig gisterenmiddag direct besloten om Mollie te implementeren in onze shop, momenteel krijgen wij nog steeds foutmeldingen via de Multisafepay checkout.
Bizar dat zo'n bedrijf geen fatsoenlijk noodplan heeft voor zulke storingen, dit hebben de Nederlandse webshops mega bedragen gekost.
Weet iemand of er gister ook een storing is geweest?
Kun je eigenlijk tegen deze stroringen verzekeren? iemand tips, kosten?
@kevin, ik heb even gegoochel maar niets gevonden. Wellicht een gat in de mmarkt, maar hoe bewijs je je schade?
Of je de duibel op z'n start trapt. Hebben we het erover is er direct een nieuwe storing. Hier zit ik dus echt niet op te wachter. Het wastoch al een slechte dag door dat mooie weer.