Roompot Vakanties neemt een nieuwe positie in op de reismarkt, als bemiddelaar tussen vakantiegangers en eigenaren van grotere vakantiehuizen. Met Largo Villas, zoals het nieuwe label heet, mikt Roompot nadrukkelijk op de bovenkant van de markt.
Roompot is bekend als verhuurder van vakantiehuisjes, met parken in Nederland, België en Duitsland. Daarmee bedient het bedrijf het lagere en middensegment. Veel van de boekingen worden online gedaan. Daarnaast genereert Roompot webomzet uit een kleine webshop en een online supermarkt.
Topsegment
Met Largo Villas bedient Roompot een nieuwe doelgroep, vertelt topman Jurgen van Cutsem aan Misset Horeca: ‘Er zit nog volop groei in het topsegment.’ Tot dat segment worden vakantiegangers gerekend die veel geld overhebben voor een exclusief verblijf in een villa in bijvoorbeeld Griekenland of Zuid-Afrika. Roompot treedt op als bemiddelaar. 'Wil de gast een butler, een chauffeur of een privékok, dan regelen wij dat. Een ballonvaart, een concert in de tuin, dat kan ook', aldus Van Cutsem.
Travel30
Roompot Vakanties, de laatste tijd veel in het nieuws door de sponsoring van een nieuwe Nederlandse wielerploeg, stevent volgens Van Cutsem af op een jaaromzet van iets meer dan 300 miljoen euro. Met een online omzet van 125,5 miljoen euro in 2012 bezet het bedrijf de 9e plaats in de Travel 30, de lijst met de grootste online reisverkopers van Nederland. De Travel 30 is onderdeel van de Twinkle100, die komende maand voor de zevende keer verschijnt.
Lees ook: Booking.com lanceert vakantiehuizensite Villas.com (13 mei 2014)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Roompot stapt in particuliere verhuur vakantiehuizen
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.