Twinkle | Digital Commerce

E-commerce in de ijskast bij Intratuin

2017-11-11
221142
  • 1:04

Intratuin heeft geen plannen om opnieuw online te gaan verkopen. Het tuincentrum hield een aantal jaren geleden een webwinkel in de lucht, maar sloot die in het voorjaar van 2012. Een heroriëntatie heeft niet tot nieuwe online verkoopactiviteiten geleid.

Intratuin sloot zijn webwinkel, waarin niet levende producten als tuingereedschap, verlichting en barbecues werden aangeboden, ruim twee jaar geleden. De franchiseketen liet destijds weten met een groter en groener webassortiment terug te zullen komen, maar zich eerst te beraden over de logistiek. Angélique Wouters, eerder verantwoordelijk voor e-commerce bij Ahold en Selexyz, werd aangetrokken als commercieel manager.

Informatie
Wouters is inmiddels weer vertrokken bij Intratuin. Een nieuw online verkoopkanaal kwam er niet en operationeel manager Peter Huijsmans laat Twinkle desgevraagd weten dat het er voorlopig ook zal komen. ‘Wij hebben ervoor gekozen om onze online activiteiten te verzwaren op het gebied van de informatievoorziening. We investeren nu in het tonen van ons assortiment op onze website.’

Kostenkwestie
Volgens Huijsmans zijn er wel mogelijkheden onderzocht om delen van het Intratuin-assortiment online te slijten, al dan niet in samenwerking met derde partijen. ‘Maar de kosten maakten het voor ons niet interessant.’