Fab.com’s ceo Jason Goldberg komt met een nieuw platform voor custom made meubels, genaamd Hem. Het afgelopen jaar moest Goldberg nog vijfhonderd van de zevenhonderd Fab-medewerkers laten gaan in verband met een reorganisatie.
Volgens Recode is Goldberg een gelukszoeker met zijn nieuwe platform, dat met een investering van 300 miljoen dollar is opgebouwd en in september wordt gelanceerd. Hem verkoopt meubels die door het bedrijf zelf zijn gemaakt. Dit kost volgens Goldberg minder en biedt betere kwaliteit, omdat het maakproces in huis wordt gedaan. Klanten kunnen zelf aangeven waar het meubelstuk aan moet voldoen.
Showrooms
‘Ik probeer geen business te creëren met alleen de online verkoop van banken’, zegt Goldberg - die bekend staat om zijn wispelturigheid - tegen Recode. Bij de lancering heeft Hem drie fysieke showrooms in Duitsland. Later wil het uitbreiden naar Stockholm, Helsinki en New York. Ook kan Hem in de toekomst via externe retailpartijen gaan verkopen, is het plan.
Snijden in personeelsbestand
Fab, die andere meubelshop van Goldberg, liet in mei nog een derde van zijn personeel gaan. Vooral in het hoofdkantoor in New York werd flink gesneden in het personeelsbestand. Het afgelopen jaar werden in vier ontslagrondes in totaal vijfhonderd van de zevenhonderd medewerkers op straat gezet.
Stop op externe producten
Fab.com verkoopt in de Verenigde Staten nog meubels en accessoires van externe designers. Op zijn Europese website staan sinds begin dit jaar enkel meubels uit Fab’s eigen productlijn. Volgens Techcrunch, dat met een woordvoerder van Fab sprak, worden Fab’s gekochte meubelbedrijven One Nordic en Massivkonzept en ‘Fab Europe’ met al zijn private labels in Hem opgenomen. Het lijkt erop dat daarmee Fab’s Europese platform straks niet meer bestaat, concludeert het nieuwsmedium.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Fab-ceo opent nieuwe online meubelshop Hem
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.