Twinkle | Digital Commerce

Bugaboo neemt kinderwagenmerk Joolz over

2025-05-28
1000562
  • [nieuws]
  • 0:52

Bugaboo heeft kinderwagenmerk Joolz overgenomen en zet daarmee een grote stap in de richting van een wereldwijd merkenhuis. Beide merken blijven zelfstandig opereren.

Investeerder Gimv verkoopt samen met oprichters Emile Kuenen en Stan Vermeulen zijn belang in Joolz aan Bugaboo. De twee Nederlandse merken bundelen hun krachten op het gebied van design, duurzaamheid en innovatie, met als doel hun internationale positie te versterken. Bugaboo is wereldwijd actief; Joolz heeft een sterke marktpositie in Europa, Azië en Oceanie en de VS en verkoopt in meer dan zestig landen.

Met de overname spelen beide merken in op groeikansen in de gefragmenteerde kinderwagenmarkt. Het gecombineerde bedrijf telt 1.200 medewerkers en heeft zijn hoofdkantoor in Amsterdam.

Zowel Bugaboo als Joolz behouden hun eigen merkidentiteit en blijven afzonderlijk actief in de markt. Volgens beide partijen creëert de overname ruimte voor verdere schaalvergroting, innovatie en versterking van de distributiekanalen. De overname past binnen de strategie van Bugaboo om te groeien via zowel organische ontwikkeling als gerichte acquisities.