Kruidvat heeft het assortiment in zijn webshop compleet gemaakt. De uitbreiding van het online aanbod valt samen met de lancering van Kruidvat’s vernieuwde webshop. Ook attendeert de keten consumenten op aanbiedingen.
In de oude shop was het eerder niet mogelijk om sommige producten die wel in de fysieke winkel te koop waren ook online aan te schaffen. ‘We hadden een veel beperkter assortiment’, zegt een woordvoerster van Kruidvat tegen Twinkle. ‘In de nieuwe webshop staat de compleetheid van het aanbod centraal'
Attenderen op aanbiedingen
Consumenten kunnen nu ook in Kruidvat’s nieuwe shop gebruik maken van de verschillende aanbiedingen uit de fysieke winkels. ‘Wij informeren klanten online over de diverse acties’, zegt de woordvoerster. ‘Als een klant bijvoorbeeld twee artikelen in zijn winkelmandje heeft, dan krijgt hij te lezen dat hij bij aanschaf van nog eenzelfde product flinke korting krijgt.’
Verruimde besteltijd
Op Kruidvat.nl staan nu meer dan tienduizend producten. Eerder verkocht het bedrijf al fotoproducten en drogisterijproducten online. Op een aparte brillenafdeling worden sinds vorige zomer brillen op sterkte verkocht. Consumenten kunnen de brillen online passen en hun pupilafstand laten meten. Naast de nieuwe lay-out van de website heeft Kruidvat zijn besteltijd verruimd. Klanten die vóór negen uur ’s avonds een order plaatsen ontvangen hun bestelling de volgende dag in huis. Hiervoor kwamen alleen bestellingen tot zeven uur ’s avonds voor next day delivery in aanmerking.
Kijk, dat is pas goed nieuws! Ik denk dat dat best storm gaat lopen als ik eerlijk ben.. en even uit eigen belang.. Welke payment service provider zit hier achter? En is Buckaroo meegenomen in de overweging? :)
@Priscilla- Fleur: over de achterkant van de site wilde Kruidvat niet vertellen. De focus lag op de uitbreiding van het assortiment. Je zou ze zelf even kunnen bellen?
Het is toch eigenlijk ongelofelijk dat dit nu pas, in 2014 gerealiseerd is..
Ik begrijp de lastige afwegingen die Kruidvat hier voor heeft moeten nemen. Natuurlijk is het rijkelijk laat om nu pas met een full-swing webshop te komen. Aan de andere kant zijn de belangen in stenen outlets immens groot. Hoe je het ook wendt of keert, de webshop zal een deel omzet van de "brick and mortars" kannibaliseren. Vele winkelketens worden in een spagaat gedwongen, want de optie om dan maar niet de digitale weg te bewandelen is niet bestaand. De wereld verandert, je moet mee, maar het heeft gevolgen voor de organisatie.