Google heeft de Britse startup Rangespan gekocht voor de verbetering van zijn Google Shopping-dienst. Rangespan voorspelt aan de hand van data-analyse voor retailers welke producten op welk moment het best verkoopbaar zijn.
De startup kondigt de overname zelf aan op zijn website. Het in 2011 door voormalig Amazon-medewerkers opgerichte bedrijf hielp in het verleden onder andere Tesco en Asda te voorspellen wanneer welke producten goed zouden verkopen.
Geïntegreerd
Rangespan wordt nu opgenomen in Google, waardoor de startup afscheid moet nemen van zijn bestaande klanten, meldt The Wall Street Journal. De dienst wordt, net als het personeel van Rangespan, onderdeel van Google Shopping.
Norm
In Nederland wordt Google Shopping, net als in de rest van de wereld, vanaf deze zomer de norm voor productreclame in Google. Het zoekmachinebedrijf trok mondiaal de stekker uit zijn Product Listing Ads campagnes, waardoor elke retailer uit dit programma uitkomt bij Shopping campaigns. Als adverteerders de PLA’s eind augustus niet bij Shopping campaigns hebben ondergebracht, gebeurt dat automatisch.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Google koopt koopvoorspeller Rangespan voor Google Shopping
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.