Twinkle | Digital Commerce

Bol.com stapt in sieraden en horloges

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:17

Bol.com is net voor Moederdag begonnen met de verkoop van sieraden en horloges. Samen vormen ze een nieuwe hoofdcategorie op de site van de pure player. Voortaan zijn op Bol.com armbanden, manchetknopen, ringen, horlogebandjes en sieradenopbergers te koop.

Bol.com blijft uitbreiden. Na de komst van de categorieën baby, mooi & gezond en koken & tafelen in 2012 werd begin vorig jaar gestart met artikelen die ook in de dierenwinkel, het tuincentrum en de bouwmarkt te vinden zijn. Ongeveer een jaar geleden begon Bol.com met de verkoop van woonartikelen, eerst 'kleine' en vanaf het najaar ook grote.

Zakelijke verkopers
In de nieuwe categorie sieraden en horloges zijn bij de start meer dan 25.000 artikelen te vinden, van merken als TOV Essentials, Casio, Ti Sento Milano, Supertrash en Citizen. Bol.com biedt juweliers, horlogewinkels en andere bestaande marktspelers (met of zonder webwinkel) de optie om zich als zakelijke verkoper aan te sluiten en het assortiment te helpen vergroten; zij kunnen de site gebruiken als extra afzetkanaal. Bol.com vraagt een vergoeding voor het marketingbereik, ‘Plaza-partners’ regelen de verzending zelf. Ahold-ceo Dick Boer zei enkele maanden geleden dat Bol.com op deze manier ‘de middenstand helpt om de slag naar multichannel te maken.’

Alledaagse diva's
Bol.com bundelde enkele weken geleden reeds bestaand assortiment aan potentiële moederdagcadeaus in een inspiratiewinkel voor ‘alledaagse diva’s’. Kort daarvoor werd een groot deel van het huismerkassortiment van Ahold-zusje Etos toegevoegd aan de 'Beste webwinkel van Nederland'.