Twinkle | Digital Commerce

Amazon investeert in verdere uitbreiding in China

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:01

Amazon heeft 20 miljoen dollar geïnvesteerd in de Chinese website voor verse levensmiddelen Yummy77. De Amerikaanse retailgigant wil het daarmee onder andere gemakkelijker maken om nieuwe producten toe te voegen aan zijn eigen Chinese platform.

Zo groot als Amazon in thuisland Amerika is, zo klein is het bedrijf in China. Amazon neemt op dit moment volgens Tech in Asia 2 procent van China’s enorme b2c e-commerce markt voor zijn rekening. Met een investering in Yummy77 wil de pure player hier verandering in brengen. Het is de eerste keer sinds de komst van Amazon in China, zo’n tien jaar geleden, dat het bedrijf investeert in een Chinese onderneming.

Strijd met Alibaba
Yummy77 wordt niet geïntegreerd in Amazon’s platform, maar blijft zelfstandig opereren. Wel helpt het bedrijf de e-retailer bij het uitbreiden van zijn assortiment en het betreden van nieuwe markten. Ook kan Amazon met zijn nieuwste aanwinst sterker de strijd aangaan met grote concurrent Alibaba, dat op de Chinese online voedselmarkt aanwezig is met Taobao. Andere grote spelers zijn JD.com en Yihaodian.com, waarin Walmart een meerderheidsbelang heeft.