Twinkle | Digital Commerce

Verzekeringssite verder als Hoyhoy.nl

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:08

Hoyhoy.nl wordt vandaag geïntroduceerd als een ‘financiële webwinkel’, waarin bezoekers verzekeringen kunnen vergelijken en afsluiten. Om zoveel mogelijk Nederlanders tot klant te maken, introduceert de naamsopvolger van Verzekeringssite.nl het karakter ‘Aart de Luiaard’.

‘Op Hoyhoy.nl kunnen bezoekers verzekeringen vergelijken en direct de voordeligste afsluiten om zo vanuit de luie stoel behoorlijk wat geld te verdienen’, is de belofte in een persbericht. In de campagne introduceert Hoyhoy.nl Aart de Luiaard. Hij moet Nederlanders duidelijk maken dat verzekeren niet moeilijk, complex of tijdrovend hoeft te zijn. ‘Met Aart in de hoofdrol gaat Hoyhoy.nl de wereld van het selecteren van een geschikte verzekering behoorlijk ondersteboven keren.'

Verbouwd en geoptimaliseerd
Verzekeringsssite.nl gaat verder met een nieuwe merknaam, een nieuw logo en een nieuwe visuele identiteit. De website werd behalve uiterlijk verbouwd ook functioneel geoptimaliseerd. Hoyhoy.nl wordt neergezet ‘als partner die consumenten helpt hun financiële situatie te verbeteren, op een laagdrempelige manier’, verklaart marketingdirecteur Nicky Csellak-Claeys.

Verzekeringen
Verzekeringssite.nl werd in 2000 opgezet door Jeroen en Erik Hordijk. Sinds juli 2012 heeft de Britse BGL Group een meerderheidsbelang van 85 procent in het bedrijf, weet vaksite Amweb.nl. Net als Verzekeringssite.nl, vorig jaar goed voor 2,5 miljoen bezoekers, vergelijkt opvolger Hoyhoy.nl auto-, inboedel-, opstal-, rechtsbijstand-, reis- en zorgverzekeringen van de meeste aanbieders. Het bedrijf houdt een eenmalige of doorlopende commissie over aan afgesloten polissen.