Twinkle | Digital Commerce

Allsecur wint Verzekeringssite.nl Award 2009

2017-05-27
169130
  • [nieuws]
  • 1:25

Autoverzekeraar Allsecur is onderscheiden met de eerste Verzekeringssite.nl Award. De vergelijkingssite bestempelt zijn grootste klant als ‘beste keuze’ en baseert zich op de offerteaanvragen van zeshonderdduizend Nederlanders.

Allsecur is feitelijk de autoverzekeraar die de meeste offerteaanvragen te verwerken krijgt via de naamgever van de award.

Omdat bezoekers van Verzekeringssite.nl na een geanonimiseerd zoekproces bij de relatieve nieuwkomer uitkomen, waarbij zowel premie als dekking een rol spelen, speldt de vergelijker Allsecur ook het predikaat ‘beste keus’ op.

Directeur Erik Hordijk bevestigt dat Allsecur de grootste klant is van Verzekeringssite.nl, dat geld verdient aan de vele doorverwijzingen: ‘Maar we nemen ook niet-klanten mee in de vergelijkingen op onze site.’

De complete top-10 van autoverzekeraars waarbij bezoekers van Verzekeringssite.nl een offerte aanvragen vindt u hier.

Hordijk benadrukt: ‘In onze vergelijking tonen wij geen namen van verzekeraars. Bezoekers kiezen een autoverzekering puur op basis van prijs en kwaliteit. Daarbij worden ze niet beïnvloed door de naamsbekendheid of het imago van een verzekeraar.’

Gebruikersonderzoek
Daarin verschilt het ‘onderzoek’ van Verzekeringssite.nl met dat van het Amsterdamse bureau WUA, dat onlangs een panel losliet op online-aanbieders van autoverzekeringen. Independer kwam als beste uit de bus en ook Verzekeringssite.nl zelf stond op de lijst met 20 topscorers. Hordijk: ‘Dat was een kwalitatief onderzoek op basis van een fictieve zoekvraag, met weinig mensen maar veel criteria. Aan de basis van onze prijs liggen honderdduizenden zoektochten van echte consumenten.’

Low-interest product
Net als WUA concludeert Verzekeringssite.nl dat Allsecur en Ditzo in korte tijd een sterke positie hebben veroverd in de markt voor autoverzekeringen. ‘De markt was eigenlijk verdeeld’, zegt Hordijk. ‘En dus kun je alleen klanten werven door óf een betere prijs óf betere voorwaarden te bieden, zeker bij een low-interest product als een autoverzekering. Daarin zijn Allsecur en Ditzo geslaagd.’