Antoine Brouwer wordt per 1 mei de nieuwe directeur omnichannel van Blokker Holding. Hij maakt de overstap van Media Markt, waar hij sinds 2011 onder andere werkzaam was als vice president marketing & multichannel.
Brouwer wordt verantwoordelijk voor ‘het ontwerpen en implementeren van een leidende en integrale omnichannel strategie voor Blokker Holding en haar werkmaatschappijen, die moet resulteren in een significante winstgevende omzetgroei’, meldt de holding in een persbericht.
Omzet verhogen
Blokker wil met Brouwer aan het roer van zijn omnichannel afdeling de omzet uit de webshops verhogen. Met een Nederlandse online omzet van 48 miljoen euro in 2012 bezet de holding de 26e plek in de Twinkle100. De totale omzet, inclusief de opbrengsten uit buitenlandse websites, kwam uit op 53 miljoen euro. Het bedrijf verkoopt onder andere online via de websites Blokker.nl, Marskramer.nl, Bartsmit.com en Intertoys.nl.
Nieuwe webshops
Blokker Holding heeft de ambitie om over drie jaar een online jaaromzet van 300 miljoen euro te realiseren. Dit wil het bereiken dankzij de inzet op de groei van de bestaande webshops en de lancering van nieuwe online winkels voor Xenos in Nederland en in Duitsland en voor Blokker in België. ‘Op termijn worden ook acquisities niet uitgesloten’, meldt de holding.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Antoine Brouwer verruilt Media Markt voor Blokker
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.