Roland van den Berg wordt directeur e-commerce van Jumbo Supermarkten. De op één na grootste supermarktketen van Nederland bevestigt dat aan Twinkle. Twee jaar geleden begon Van den Berg als manager business development bij Jumbo.
De Levensmiddelenkrant berichtte onlangs over de nieuwe functie van Van den Berg, op basis van een uitgelekte interne mail. Woordvoerder Maurice Nieuwland bevestigt vandaag dat Van den Berg inderdaad leiding gaat geven aan de e-commerce activiteiten. Dat hij vanaf 1 januari een plek krijgt in de directie geeft aan dat Jumbo veel prioriteit geeft aan online verkoop.
‘Inderdaad ambities’
Jumbo Supermarkten bevestigde in oktober aan Twinkle dat het bedrijf uit Veghel werk maakt van e-commerce: ‘Jumbo stelt de klant centraal en wil daarom aanwezig zijn waar de klant is, ook online’, verklaarde een woordvoerder van de keten destijds. ‘Daarom zijn er inderdaad ambities op het gebied van e-commerce. Deze ambities worden op dit moment door een team dat is gevestigd in een kantoor in Den Bosch uitgewerkt.’ Van den Berg, die eerder werkte voor Unilever en adviesbureau OC&C, wordt eindverantwoordelijk voor de afdeling in de Brabantse hoofdstad.
Fulfulment center
Over de verdere invulling van de e-commerce strategie en plannen deed Jumbo in oktober geen mededelingen en Nieuwland kon vanochtend ook niet meer concrete informatie geven. Zo kon hij niet bevestigen dat Jumbo bezig is een voormalige distributiecentrum van Super de Boer in Den Bosch om te bouwen tot fulfilment center voor online bestelde boodschappen.
Online service
Jumbo, achter Albert Heijn de tweede supermarktketen van Nederland, biedt al jaren een foto- en een gebakservice aan op Jumbosupermarkten.nl. Verdere initiatieven in online verkoop bleven uit. Jumbo investeerde begin 2012 wel fors in zijn online service, wat de supermarktketen een Dutch Interactive Award opleverde. Er kwamen onder andere een fanpagina op Facebook, een mobiele receptapplicatie en een interactief wijnblog.
Thuisbezorgen en afhalen
In Twinkle liet de toen net als manager business development aangestelde Roland van den Berg al weten dat Jumbo daar aanwezig wil zijn, waar klanten zijn. In een artikel over click & collect in food zei hij begin vorig jaar: ‘Het online kanaal biedt dus ook voor Jumbo kansen en op dit moment bekijken we alle mogelijkheden om deze in te vullen. Zowel thuisbezorgen als afhalen maakt het doen van de dagelijkse boodschappen makkelijker.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Roland van den Berg wordt directeur e-commerce bij Jumbo
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.