Wehkamp.nl heeft zijn website vernieuwd. Het online warenhuis zet met video’s en een nieuw online magazine in op het inspireren van de consument. ‘We willen de klant begeleiden in het keuzeproces door hen handige tips te geven over hoe ze mee kunnen gaan met een trend.’
Wehkamp.nl presenteerde vandaag zijn nieuwe, aan mobiel aangepaste, website, die volledig draait om ‘inspiratie’. ‘We focussen ons onder andere op video’, vertelt marketingdirecteur Alexander van Slooten tijdens een persbijeenkomst. ‘Daar krijgen bezoekers al mee te maken als ze de website openen. Op de homepage is bewegend beeld te zien dat de consument uitnodigt om verder te klikken. En ook op de productpagina’s gaan we meer met video werken, zodat de klant kan zien hoe een kledingstuk staat.’
Online magazine
Een belangrijk nieuw onderdeel van de website is het online magazine, dat onder de kop ‘Inspiratie’ te vinden is. Dit magazine wordt maandelijks door een vijfkoppig redactieteam van stylisten en andere mode- en woondeskundigen binnen Wehkamp.nl gemaakt.
‘Consumenten kunnen de producten die zij bijvoorbeeld in een top tien van mooiste zwarte jurkjes vinden direct in onze shop aanschaffen’, vertelt Puck Landewe, eindredacteur van het magazine. ‘We proberen hiermee de klant te helpen in het keuzeproces en hen te laten zien hoe zij bijvoorbeeld een modetrend op zichzelf kunnen betrekken.’
Bloggers
Landewe: ‘We gaan daarnaast elke maand een samenwerking aan met een persoon – bijvoorbeeld een blogger- binnen de mode- woon- of kookwereld die ons vertelt over welke producten van Wehkamp.nl hij waardeert. Deze, voor ons inspirerende, persoon benaderen wij met een cadeaubon van 250 euro en de vraag om binnen het thema van het magazine van die maand artikelen in de shop te kopen. Nadat hij deze producten heeft ontvangen deelt hij zijn ervaringen in het magazine.’
Gecurateerd premium aanbod
In de nieuwe productcategorie Premium Curated Sales worden artikelen van premiummerken getoond die door een curator binnen Wehkamp.nl zijn geselecteerd. ‘Wehkamp.nl is geen zoekmachine, maar een vindplaats’, zegt Dirk van den Bogaart, corporate reputatiemanager. ‘Daarom gaat een curator binnen ons bedrijf op zoek naar wat wij “mooie merken” noemen. Al deze merken en bijbehorende producten zijn te vinden onder de knop Premium. De curator gaat op zoek naar artikelen in de stromingen colour/optimism en craftmanship/heritage en vangt deze samen in een collectie. We hebben voor onze premiumpijler drie collecties per seizoen die een gelimiteerd aantal producten bevatten en tijdelijk te verkrijgen zijn in de shop.’
Oger verkoopt op Wehkamp.nl
Een van de ‘mooie merken’ is Oger, dat vanaf medio december drie pakken uit zijn Red-collectie gaat verkopen op Wehkamp.nl. ‘Momenteel hebben wij ons bereik in het westen van Nederland goed op orde, maar voor de rest van het land is het nog wel ietwat moeilijk om ons te vinden’, vertelt Oger Lusink, eigenaar van Oger. ‘Daarom zijn we nu een samenwerking aangegaan met Wehkamp.nl die de expertise in huis heeft om snel en verzorgd onze producten te kunnen leveren aan klanten.’
Mobiel groeit
Wehkamp.nl heeft met zijn aan mobiel geoptimaliseerde website ingespeeld op het groeiende aantal consumenten dat via verschillende apparaten de shop bezoekt. Van den Bogaart: 'Momenteel is het aandeel van multi-device gebruikers 20 procent en we verwachten dat dit in de toekomst nog veel groter zal worden. Daarom komt de vernieuwde, geoptimaliseerde website nu als een goede oplossing voor deze klanten.'
Lees verder:
- Wehkamp.nl bouwt nieuw geautomatiseerd dc in Zwolle (4-11-2013)
- Wehkamp.nl schrijft historie met nieuwbouw (5-11-2013)
Eerste wat mij opvalt is dat een grote aantal afbeeldingen van matige kwaliteit is, je kan de pixels haast tellen...
Wat mij opvalt is dat de shop helemaal niet goed op mobiel "draait" cq werkt, terwijl hier wel over geschreven wordt, vreemd.
De nieuwe website werd aangekondigd als 'geoptimaliseerd aan mobiel.' Dat betekent onder andere aan tablets. Het kan zijn dat er nog getest wordt met de nieuwe site, maar ik zal deze vraag even bij Wehkamp.nl leggen.
Wat een verschrikkelijk lelijk design zeg. De vorige was toch wel 10x duidelijker. als je nu op een categorie pagina komt weet je niet waar je kijken moet.
@Gerben: De reactie van Wehkamp.nl is: 'Voor smartphones is het de oude site met een nieuw design. Maar voor zover we kunnen zien werkt deze prima. De komende dagen zal de site met name voor tablet nog verder geoptimaliseerd worden.'
Vind de homepage en eerste level categorie niet gericht voor een brede doelgroep.
Op de homepage staan nu 2 aanbiedingen (heren en jongens broek) en daaronder 3 speciale categorieën en niet eens seizoen gebonden. Omdat zij een heel uitgebreid aanbod hebben zou het naar mijn mening beter zijn de belangrijkste en seizoen categorieën te tonen.
Op dit moment is het navigatiebalk waar ik op terug moet vallen. Maar door de transparantie is deze geen eyecatcher.
Vorige website was naar mijn mening duidelijker, vernieuwing is niet altijd direct beter en er zal vast over nagedacht zijn.