Twinkle | Digital Commerce

Twinkle volgt op: Meubeltrack.nl

2017-11-09
180101
  • 2:11

Twinkle schrijft regelmatig over de (technische) plannen en ambities van grote en kleine e-commerce bedrijven. Maar wat komt er van terecht? In deze editie van de onregelmatig terugkerende rubriek ‘Twinkle volgt op’ staat Meubeltrack.nl centraal.

Meubeltrack.nl werd in 2008 opgericht door Rob Bogaers als online meubelplatform. Op het platform wordt alles op het gebied van meubels en wonen verzameld. ‘Het doel is dan ook om de consument alles te tonen in en rondom het huis. Zo kan hij zich eenvoudig oriënteren én gemakkelijk een aankoop doen’, luidt de omschrijving op de site.

Meubeltrack.nl startte met een aanbod van uitsluitend offline winkels. Vorig jaar zomer besloot Bogaers hier de producten van pure players aan toe te voegen. Het platform sloot overeenkomsten met onder andere Flinders.nl, Kewlox.nl en Home24. ‘Op deze wijze kunnen we de consument zelf laten kiezen, of hij nou naar de winkel wil of direct online bestelt, al dan niet direct leverbaar, met of zonder voordeel’, zei Bogaers toentertijd tegen Twinkle. Na deze uitbreiding van het aanbod bleef het stil rond Meubeltrack.nl.

Inkomstenmodel
Meubeltrack.nl heeft onlangs zijn website volledig vernieuwd. ‘We zijn nu bezig om deze volledig te optimaliseren en verder na te denken over hoe we verder kunnen groeien’, vertelt Bogaers. ‘We zijn momenteel onder andere aan het uitzoeken welk inkomstenmodel de juiste voor ons is. Begin dit jaar hebben we bijvoorbeeld een test gedaan met cps en cpc, die helaas niet verliep zoals wij wilden. Dit had vooral te maken met de techniek aan de achterkant van de site. Daarom hebben we een model rond cpc en cps voorlopig op de lange baan geschoven. Op dit moment bieden we onze klanten een jaarabonnement waarmee zij voor een vast bedrag een x-aantal advertenties op onze site kunnen plaatsen.’

Cross-channel
Bogaers wil voortaan alleen met partijen samenwerken die zowel een fysieke winkel als een online shop hebben. ‘We willen graag inzetten op de cross-channel retail. Dus een samenwerking met pure players zit er voorlopig niet meer in. Dat heeft ook te maken met het feit dat we nu niet meer werken met een cps-model’ Momenteel werkt Meubeltrack.nl samen met meer dan honderd partners uit de meubelbranche.

Besteloptie
Op de vraag of Meubeltrack.nl binnenkort ook een besteloptie wil gaan integreren in de site antwoordt Bogaers: ‘Hier zullen we op een bepaald punt wel mee beginnen, als we vanuit de consument merken dat er behoefte is voor een dergelijke service. Dan zal het voornamelijk gaan om kleine artikelen als lampen en kussens. Op korte termijn willen we de bezoeker vooral gaan inspireren en tips geven over waar zij op moeten letten als zij een meubelstuk kopen. En daarnaast meubelbedrijven blijven assisteren bij het online promoten van hun meubels.’