Schoenreus gaat ruim vijftig producten van het eigen merk via Neckermann.com verkopen. De samenwerking duurt vooralsnog drie maanden, maar ze wordt bij succes uitgebreid.
Neckermann.com zocht in september naar een partner voor de verkoop van schoenen in een laag prijssegment, waarna Schoenenreus zich meldde. De schoenenretailer heeft sinds kort een vernieuwde webshop en mobiele site, maar zegt met het partnerschap met de nummer 18 uit de Twinkle100 een nieuwe stap te willen zetten in zijn online strategie.
Aanvulling
‘Naast de recente vernieuwing van ons winkelconcept, zijn we ook druk bezig met vernieuwing op het gebied van e-commerce’, vertelt René de Lege, directeur van Schoenenreus. ‘Deze uitbreiding van verkoopkanalen is een goede aanvulling op onze online strategie.’
Op Neckermann.com worden schoenen en tassen verkocht van de eigen Schoenenreus-merken Hot Item, Goldstep en New Shape. ‘Het aanbod varieert van pumps tot sneakers en van handtas tot lange laars’, meldt de keten.
Doorstart
Schoenenreus maakte dit jaar een doorstart, nadat het wegens e-conomische omstandigheden het hoofd niet boven water kon houden. De retailer zet nu meer in op zijn online kanaal, dat uiteindelijk ‘het grootste filiaal’ van de keten (met 142 fysieke winkels) moet worden.
Ook Neckermann.com heeft het tot begin dit jaar moeilijk gehad. Na het faillissement van Neckermann.de in Duitsland werd het voorbestaan van de Benelux-organisatie veiliggesteld door investeerder Axivate Capital.
Lees ook:
- Magazijn- en verkoopruimte bij dienstverlener Neckermann (6 mei 2013)
- Neckermann.com: nieuwe kansen op een oud fundament (24 januari 2013)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Schoenenreus start verkoop op Neckermann.com
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.