Twinkle | Digital Commerce

G+J Uitgevers koopt marktplaats voor luxeartikelen

2018-06-05
180101
  • [nieuws]
  • 1:07

G+J Uitgevers heeft de Nederlandse online marktplaats voor luxeartikelen Designer-vintage.com overgenomen. ‘Met deze acquisitie versterken wij onze positie in het luxe fashion segment op digitaal vlak.’

Designer-vintage.com werd in 2008 opgericht door Karin Barnhoorn, die een online platform zocht om veilig en gemakkelijk haar Gucci-tas te kunnen verkopen. ‘Hoewel ik de tas niet meer droeg was deze nog prachtig’, zegt Barnhoorn. ‘De kwaliteit van high-end merken is immers zo goed dat het item gemakkelijk een tweede of derde leven kan krijgen.’

Op Designer-vintage.com kunnen verkopers zelf een advertentie aanmaken om hun tweedehands luxeartikelen van merken als Chanel, Louis Vuitton en Prada aan te bieden. Deze advertentie wordt eerst gecontroleerd door het interne ‘approval team’ voordat het online komt te staan.

Internationale ambities
Designer-vintage.com heeft nu meer dan 1 miljoen pageviews per maand. ‘Na vijf jaar hard werken staat er nu een stevig fundament en een prachtige community, klaar om samen met G+J Uitgevers onze internationale ambities waar te maken’, zegt Barnhoorn. ‘G+J zocht uitbreiding, ik heb behoefte aan marketingprofessionals met een groot internationaal fashion bereik.’

Webshops van G+J Uitgevers
G+J Uitgevers, uitgever van magazines als National Geographic, Quest, Jan, Vogue en Glamour, heeft momenteel al een webwinkel voor zijn titels National Geographic en Quest. Hier worden onder andere dvd’s, kleding en boeken verkocht.