Sanoma Media heeft een iPad-applicatie gelanceerd voor Tijdschrift.nl. Via de gratis app kunnen circa dertig magazines in digitale vorm worden aangeschaft. Opvallend is dat ook bladen van concurrerende uitgevers te koop zijn in de mobiele kiosk.
In het voorjaar van 2010 zette Sanoma Media voor het eerst mobiele stappen met Tijdschrift.nl. Toen werd gekozen voor een platformonafhanklelijke mobiele site, waarop slechts fysieke tijdschriftabonnementen van Sanoma zelf werden aangeboden, bij wijze van proef. Betalen kon alleen met acceptgiro. Interim e-commerce manager Peter van der Schaar bestempelde een iPad-app toen nog als 'toekomstmuziek'.
Kostenbesparing
Zestien maanden later is er zo'n applicatie in iTunes, gebouwd door WoodWing Software. Behalve bladen uit de stal van Sanoma wordt ook een aantal magazines van de Weekbladpers en G+J Uitgevers als download aangeboden.
Voor bedragen tussen de 1,59 euro en 5,49 euro kunnen iPad-bezitters voortaan losse magazines kopen, die digitaal te lezen zijn. Daarmee zijn ze gemiddeld 20 procent goedkoper uit dan in de winkel voor de papieren versie. Sanoma bespaart nog meer aan druk- en distributiekosten, maar Apple houdt wel 30 procent van de digitale verkoopinkomsten in.
Abonnementen
Sanoma Media laat als antwoord op een van de veelgestelde vragen weten dat zijn iPad-kiosk nog voller komt te liggen: 'Uiteindelijk streven is om zo'n 100 toptitels in het assortiment te hebben.'
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Sanoma Media start bladenverkoop op iPad
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.