Amazon heeft nieuwe toepassingen in gebruik genomen die leunen op Facebook. Wie zijn sociale profiel heeft gekoppeld aan de webwinkel, krijgt voortaan reviews van contacten te zien bij producten op Amazon.com. Ook komen cadeauwensen van vrienden aan de oppervlakte.
Amazon heeft de social features deze week geïntroduceerd, niet ontoevallig aan het begin van het holiday shopping season. Amazon benadrukt dat surfgedrag en aankopen niet zullen worden gedeeld en dat geen enkele activiteit op Amazon ongevraagd op Facebook belandt. Alleen informatie uit publieke wish lists wordt getoond en er is een opt-out.
Reviews en wensen zien
Wie de opt-out negeert, krijgt de reviews van zijn Facebook-contacten voortaan dus te zien bij door hen beoordeelde of begeerde artikelen. Met deze social proof stimuleert Amazon dat bezoekers een product willen hebben:
De wensenlijstjes dienen hetzelfde doel en, belangrijker, ze kunnen er voor zorgen dat bezoekers iets aanschaffen voor een ander.
Wensen en aankopen delen
Amazon heeft het, andersom, ook makkelijker gemaakt om artikelwensen te delen op Facebook:
Tenslotte gebruikt Amazon informatie uit Facebook-likes om persoonlijke aanbevelingen te doen aan shoppers:
- Google’s voorspellingen voor het holiday shopping season (6 november 2013)
- Amazon: ‘5 euro voor koeppling aan Facebook’ (24 juli 2013)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Amazon sluit pact met Facebook voor social shopping
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.