Twinkle | Digital Commerce

Klanten Starbucks geven koffiebon aan vriend via Twitter

2017-05-27
180101
  • 1:13

Starbucks start in de Verenigde Staten met een social gifting programma via Twitter. Fans van de koffieketen kunnen dankzij de koppeling met Twitter cadeaus aan vrienden geven via het sociale medium.

Klanten dienen voor de cadeauoptie – Tweet-a-coffee genaamd- hun Starbucks-account te koppelen aan hun Twitter-account. Door een tweet te zenden naar de gelukkige cadeauontvanger en @tweetacoffee ontvangt een vriend via Twitter een link naar een cadeaubon van 5 dollar voor een kop koffie bij Starbucks. De ontvanger kan de bon inwisselen bij een Starbucks-vestiging in de Verenigde Staten door deze uit te printen, direct in de winkel te tonen op de smartphone of in zijn account in de Starbucks-app te laden en in de stenen vestiging te gebruiken als betaalmiddel.

E-gifting
De tweet-a-coffee dienst is volgens Internetretailer.com een nieuwe stap van Starbucks om shoppers te stimuleren om elkaar online cadeaus te geven. De koffieketen lanceerde in 2011 al een e-gifting programma op zijn website. ‘We zijn blij dat we ons e-gifting platform kunnen uitbreiden naar Twitter’, zegt Adam Brotman, chief digital officer van Starbucks. ‘We vinden het geweldig dat de Twitter-community kan helpen om klanten meer te laten delen met elkaar.’

Eigen cadeaubon
Tot 6 november krijgen de eerste 100.000 klanten die gebruik maken van tweet-a-coffee naast een cadeaubon voor een vriend ook zelf een Starbucks-bon om in te wisselen in een stenen vestiging.