Twinkle | Digital Commerce

Yoox nieuwe fulfilmentpartner van webshop Harper’s Bazaar

2017-05-27
180101
  • 1:40

Yoox Group, een groot Italiaans e-commerce bedrijf voor luxemodeartikelen, is een samenwerking aangegaan met het Amerikaanse ShopBazaar.com, de webshop achter het magazine Harper’s Bazaar. De twee bedrijven willen hiermee beiden een stap zetten voor verdere groei in de Verenigde Staten.

Op ShopBazaar.com worden high-end kledingstukken en accessoires verkocht die door de redacteuren van Harper’s Bazaar magazine zijn geselecteerd. De site had voor de aanlevering van deze kleding en de gehele fulfilment het Amerikaanse Saks Direct (de e-commerce tak van Saks Fifth Avenue) als partner, maar deze samenwerking eindigde in juni. Nu neemt Yoox deze plaats in.

‘Wij konden geen betere start van onze shop bedenken dan met Saks als eerste fulfilmentpartner’, zegt Anne Welch, associate publisher bij Harper’s Bazaar. ‘We hebben echter wel gemerkt dat bij een multi-miljoenenbedrijf als Saks onze webshop toch minder prioriteit had. Met Yoox zitten we meer op hetzelfde niveau qua aanwezigheid op de Amerikaanse markt.’

Thecorner.com naar de VS
Yoox maakt van de samenwerking gebruik door zijn ‘multi brand’ website Thecorner.com naar de VS te brengen. Welch: ‘Thecorner.com wil voet aan wal zetten in de Verenigde Staten. Het merk Harper’s Bazaar kan hierbij helpen dankzij onze verschillende distributiekanalen.’

Vierduizend artikelen
Harper’s Bazaar heeft de afgelopen tijd het aantal producten in de webshop verdubbeld van duizend naar tweeduizend items. In de komende dertig dagen komen hier nog eens duizend artikelen bij. Binnen zes maanden moeten er vierduizend producten te koop zijn op ShopBazaar.com. Het meeste publiek (74 procent) in de webshop bezoekt de site vanwege een item dat zij in het magazine Harper’s Bazaar hebben gezien.

Yoox en Kering
Yoox richtte in 2012 samen met Kering (voorheen PPR) een joint venture op, waarvan Kering 51 procent van de aandelen heeft en Yoox de overige 49 procent. Eén van de resultaten uit de joint venture is de lancering van de officiële webshops van de labels Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Alexander McQueen, Balenciaga, Sergio Rossi en Stella McCartney. Yoox verzorgde de infrastructuur voor deze websites en neemt de online marketing en user experience op zich.