De enorme impact van mobiele technologie voor commerce (online, offline: ‘what’s the difference?’) ervoeren we tijdens ons bezoek aan eBay en Paypal. Hier mijn tweede blog in een serie tijdens ons Shopping2020 bezoek aan de Silicon Valley: eBay en PayPal.
Anders dan bij Facebook, die we eerder op de dag bezochten, bestaat eBay al achttien jaar. Anders dan bij Facebook is er een duidelijke visie en ‘roadmap’ voor de toekomst. Die ‘roadmap’ voor de toekomst is volledig gebaseerd op mobiele technologie en de toenemende toegang tot deze technologie. Anders dan een jaar of vijf geleden is de schaal niet langer lokaal of nationaal, maar global. Mobiele technologie en toegang tot die technologie wereldwijd zijn de drijvende krachten achter deze majeure veranderingen.
Dave Wenig, President of Global Marketplaces Business bij eBay stuurt wereldwijd 15.000 mensen aan en deelde zijn gedachten met de Shopping2020-delegatie. Drie trends worden gedreven door mobiele technologieën, de snel toenemende toegang tot die technologie:
1. Het verschil tussen online en offline verdwijnt: ‘It’s all about commerce’.
2. Mobiele verwachtingen van consumenten overstijgen verwachtingen in traditionele winkels: ‘It’s all about engagement’.
3. Consumenten shoppen anders mobiel en hebben nieuw verwachtingspatronen: ‘It’s all about inspiration and personalization.’
De eBay / PayPal-ervaring was indrukwekkend tijdens onze rondgang door de Showroom Experience. In nagebouwde winkels, showrooms, baseball stadiums en huiskamers zagen we gebeuren hoe mobiel de drijvende kracht is naar nieuwe mogelijkheden om de aankoop van een product of dienst persoonlijk en relevant te maken. Een mobiel bestelde boom box werd binnen 40 minuten ter plekke afgeleverd via eBay Now. Binnenkort ook in Europe te ervaren. Wow-ervaring!
eBay Marketplace werkt samen met drie retailers die significant meer dan 100 miljoen dollar verkopen per jaar aan nieuwe producten. Met vijf tot zes bedrijven die rond de 100 miljoen dollar verkopen aan consumenten. Inmiddels verkoopt eBay wereldwijd 10.000 auto’s via haar mobiele applicatie. Nieuwe auto’s. Per week.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
EBay en PayPal: de mobiele toekomst van Shopping2020
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.