Omoda heeft een nieuwe website geopend. Op de homepage wisselen grote beelden van schoenen elkaar af, terwijl de hoofdcategorieën dames, heren, jongens en meisjes prominent worden getoond. Wie daarop klikt komt op zogenoemde ‘subhomes’ terecht.
Omoda’s algemeen directeur Wilhelm Verton bedankte iedereen die aan de nieuwe site heeft meegewerkt vanochtend op Twitter. De shop is ontworpen door het Rotterdamse bureau Fabrique en gebouwd door Xsarus E-development & Consulting.
Hieronder vindt u een afbeelding van Omoda’s nieuwe homepage:
De nieuwe voorpui verschilt behoorlijk van de vorige:
Subhomes
Achter de grote buttons voor zijn vier doelgroepen schuilen aparte ‘subhomes’. Daarover schrijft Omoda in een blog-posting: ‘De website heeft een speciale dames, heren, jongens en meisjespagina. Deze zijn allemaal compleet gevuld met onder andere de mooiste inspiratiebeelden, de meest populaire en net binnengekomen schoenen, de nieuwste reviews, een duidelijk overzicht van de Omoda-winkels en leuke inspirerende blogs.’
Achter de grote buttons voor zijn vier doelgroepen schuilen aparte ‘subhomes’. Daarover schrijft Omoda in een blog-posting: ‘De website heeft een speciale dames, heren, jongens en meisjespagina. Deze zijn allemaal compleet gevuld met onder andere de mooiste inspiratiebeelden, de meest populaire en net binnengekomen schoenen, de nieuwste reviews, een duidelijk overzicht van de Omoda-winkels en leuke inspirerende blogs.’
Club Omoda
Via een simpele mouse-over kunnen bezoekers van Omoda.nl voortaan zien wat ze al in hun winkelmandje hebben gestopt. Ook Club Omoda is vernieuwd. Bezoekers kunnen lid worden van de schoenwinkelketen, waarmee ze toegang krijgen tot exclusieve acties en kortingen. ‘Alle aankopen zijn in één oogopslag te zien en ruilen en retourneren is nog makkelijker', schrijft Omoda. 'Bovendien zijn bestellingen in het Club Omoda account te volgen. Aan de shoppingbag is een leuke gadget toegevoegd: vanaf nu kun je zelf kiezen welke gratis Omoda-tas je wilt ontvangen bij je bestelling.'
Nieuw distributiecentrum
Met een omzet van 17,6 miljoen euro in 2011 bezet Omoda de 46e plek in de Twinkle100. Eerder dit jaar werd bekend dat de keten met 14 fysieke winkels een nieuw distributiecentrum krijgt in thuishaven Zierikzee. Het centrum vervangt de zeven bestaande magazijnen in dezelfde plaats, waardoor de schoenenshop aan het eind van dit jaar vanuit één pand gaat verzenden.
Omoda.com
De opening van een nieuw distributiecentrum is onderdeel van Omoda’s plan om internationaal verder uit te breiden. Daartoe zal het bedrijf binnenkort de site Omoda.com openen. Deze Engelstalige webshop is bestemd voor alle landen die op dit moment nog geen gebruik kunnen maken van de service van de schoenwinkel. Omoda opende naast Omoda.nl al webwinkels voor België (Omoda.be, 2008), Duitsland (Omoda.de, 2010) en Frankrijk (Omoda.fr, 2012).
Leuk gedaan, maar die zwarte elementen (top + zoekvenster) zijn echt onleesbaar!
De nieuwe voorpagina werkt niet erg prettig. De meeste tekst is onleesbaar, met name door de donkere foto's die zijn gebruikt in de slider. Er zijn verder nog tal van links op de website te vinden die naar 404 pagina's linken, zelfs in de footer. De meeste pagina's zijn overzichtelijk en werken prettig, de voorpagina laat echter enorm te wensen over op dit moment.