Twinkle | Digital Commerce

Nieuwe winkels en productcategorieën voor Foto Klein

2017-11-08
180101
  • 1:47

Foto Klein opent in korte tijd zeven nieuwe vestigingen, waarmee het totale aantal winkels uitkomt op 41. De aanbieder van apparatuur voor foto, video, audio, tablets en televisie profiteert van zijn omnichannel-focus. Het assortiment van Foto Klein wordt steeds breder.
 
Terwijl veel fysieke aanbieders van consumentenelektronica het moeilijk hebben en iCentre, Block en Harense Smid afgelopen juni achter elkaar kopje onder gingen, boert Foto Klein goed. Volgens directeur Jeroen Klein komt dat vooral door ‘het beste te combineren van de online en de offline wereld’.

Foto Klein, dat zich richt op het hogere segment, combineert lage prijzen online aan service in zijn winkels. Opvallend is de extra korting die webshoppers krijgen als ze een product in de winkel komen afhalen. Jeroen Klein daarover: ‘Dat voordeel kan tot tientallen euro's oplopen. Wij houden van een persoonlijke benadering. Bij ons is een klant geen nummer, maar een unieke bezoeker.’

Waarde toevoegen
Dezelfde Klein legde begin vorig jaar in een interview met Twinkle uit dat het bedrijf doorgaans geld toelegt op de verkoop van een camera. ‘Zo ver is het al. Maar als we erin slagen om mensen hier in de winkel te krijgen, dan kunnen we veel waarde toevoegen. Het lukt ons dan ook wel om producten erbij te verkopen. Dat gaat in de winkel veel gemakkelijker dan online. Het begint pas als je contact hebt.’

Nieuwe winkels vijftig winkels
De Klein Retail Group is behalve van retailketen Foto Klein ook eigenaar van de hybride concepten Camera.nl, Tvaudio.nl en Steenweg.nl. De nieuwe vestigingen van Foto Klein kwamen en komen deze periode in Eindhoven, Dordrecht, Wassenaar, Lisse, Zoetermeer, Pijnacker en Woerden. Klein herhaalt de vorig jaar uitgesproken ambitie om uiteindelijk een netwerk van vijftig winkels te draaiende te houden.

Assortiment
Behalve het fysiek gedekte gebied groeit ook het assortiment van Foto Klein. Onlangs werd begonnen met de verkoop van mobiele telefoons, binnenkort wordt het aanbod uitgebreid met huishoudelijke producten als koffiezetapparaten, keukenmachines, scheerapparaten, mondverzorgingsproducten en stofzuigers. Jeroen Klein: ‘We gaan het gat opvullen dat is ontstaan na de sluiting van een aantal partijen die deze producten voorheen aanboden.’