Media Saturn heeft zijn online omzet in het afgelopen kwartaal met 95 procent zien groeien ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De webinkomsten kwamen uit op 284 miljoen euro. Over de hele linie groeit de omzet van Media Saturn niet of nauwelijks.
Dat blijkt uit de halfjaarcijfers die moederconcern Metro Group vanochtend bekend heeft gemaakt. Media Saturn realiseerde in de eerste zes maanden van dit jaar een totale omzet van 9,6 miljard euro, 0,3 procent meer dan in de eerste helft van vorig jaar. Daar staat een online omzetplus van 76 procent tegenover. In het laatste kwartaal verdubbelde de online omzet zelfs bijna.
6 procent omzet nu online
Afgelopen halfjaar tekenden de online inkomsten voor 6 procent van alle omzet van Media Saturn, waar Media Markt, Saturn en pure player Redcoon (sinds kort geheel) onder vallen. In heel 2012 lag het online omzetaandeel nog maar op een kleine 4 procent. Toen tekende Redcoon voor ruim de helft van de webinkomsten.
Inkoopcondities
Reiner Heckel, voormalig CEO van Redcoon, beklaagde zich jarenlang over de ongelijkheid in inkoopcondities voor winkelketens en pure players. Inmiddels vraagt Media Saturn in brieven aan fabrikanten en leveranciers zelf om betere inkoopprijzen voor de overnameprooi.
Lees ook:
- Media Saturn lanceert webshops in België en Luxemburg (14 juni 2013)
- '40 procent bestellingen Media Saturn click & collect' (2 mei 2013)
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Media Saturn: 95 procent meer online omzet
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.