Twinkle | Digital Commerce

Nordstrom hangt Pinterest-tags aan fysieke producten

2017-11-08
180101
  • 0:56

Het Amerikaanse merk Nordstrom heeft een nieuwe manier gevonden om zijn online activiteiten te koppelen aan zijn fysieke winkels. Het bedrijf heeft Pinterest-tags bevestigd aan een aantal schoenen en tassen in zijn stenen vestigingen.

Met de Pinterest-labels geeft Nordstrom offline aan welke producten online het meest ‘gepint’ worden, en dus het populairst zijn op de Pinterest-pagina van het merk. Nordstrom postte foto’s van de fysiek getagde schoenen op zijn Facebook- en Instagram-pagina om op die manier ook offline weer met online te verbinden.

Social proof
De labels dienen als ‘social proof' voor consumenten in de stenen winkel. ‘Het is een manier om tegen klanten te zeggen: “Dit is populair, kijk maar naar de Pinterest-tag op die schoen of tas”', zegt Eliza Kern van Gigaom.com. De tags zijn momenteel in enkele Nordstrom-winkels te vinden. Het is onbekend of het bedrijf in alle fysieke vestigingen met de labels gaat werken.


Lees ook de blog-posting van Marianne Aalders: Pin it to win it (28 juni 2013)