Eram Group gaat actuele voorraden in zijn winkels tonen aan online shoppers. De Franse fashionretailer, eigenaar van 1.575 winkels, koppelt zijn supply chain systeem aan de achterkant aan zijn verkoopsysteem aan de voorkant.
Manhattan Associaties, dat de genoemde koppeling gaat leggen voor de modegigant, meldt dat in een persbericht. Door de integratie van verschillende software-oplossingen realiseert Eram de ‘transformatie naar omnichannel’, aldus de leverancier.
Afhalen of bezorgen
De Franse Eram Group, vorig jaar goed voor een omzet van 1,7 miljard euro, is eigenaar van labels als Gémo, Eram, Tati, Texto, TBS, Heyraud, Mellow Yellow, France Arno, Bocage, Fabio Lucci en Giga Store. Klanten kunnen straks op afstand zien in welke winkels bepaalde producten op voorraad liggen en aan de hand daarvan bijvoorbeeld opteren voor afhalen in plaats van bezorgen.
Dat zou elke retailer moeten doen. Helaas is het nog niet zover.