John Lewis wil zijn online activiteiten bij een internationaal publiek promoten door een fysieke vestiging te openen op Londen Heathrow. De vestiging wordt in Terminal 2 direct in het zicht van John Lewis’ klanten uit 33 diverse landen gelokaliseerd.
John Lewis investeert 1 miljoen pond in de 1.097 vierkante meter grote stenen winkel op de luchthaven. De Britse multichannel-keten gaat er vanaf 4 juni 2014 woon-, mode- en cadeauartikelen verkopen. Het gaat daarbij om items van het eigen merk en artikelen uit samenwerkingen met designers. Ook biedt de retailer seizoensgebonden producten.
Na de douane
De nieuwe winkel maakt deel uit van de eerste indruk die klanten van de luchthaven krijgen wanneer zij de douane zijn gepasseerd. De 33 landen waaraan John Lewis, buiten Groot-Brittannië en Ierland, levert representeren 75 procent van alle bestemmingen die vanuit Terminal 2 worden aangevlogen. ‘De fysieke vestiging geeft ons toegang tot de meest geconcentreerde, waardevolste en invloedrijkste markten in de wereld’, vertelt Andy Street, managing director bij John Lewis, in een persbericht van het bedrijf.
Multichannel
John Lewis levert sinds 2011 webbestellingen aan Nederlandse klanten. De multichannel-keten won begin juni de gouden Multichannel Award tijdens de uitreiking van de European E-commerce Awards in Barcelona. Twinkle schreef eerder dit jaar over de manier waarop John Lewis erin slaagde om 44 procent meer online inkomsten te generen, waardoor overall een omzetplus van 13 procent kon worden genoteerd.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
John Lewis wil internationale bekendheid met Heathrow-vestiging
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.