Twinkle | Digital Commerce

Afhaalpunten Superdirect.com ook voor andere pakketten

2017-05-27
180101
  • 1:31

Superdirect.com bouwt al enige tijd aan een netwerk van afhaalpunten voor online bestelde boodschappen. De binnenkort te openen websuper laat op zijn site weten dat ‘ook pakketten kunnen worden afgeleverd via Superdirect.com’.

DPD Pakketservice is de logistieke partner van Superdirect.com. Het bedrijf tekent ‘voor uitgifte van DPD pakketten en het dropoff loket’, is de boodschap op de site van de nieuwe websupermarkt.

De afhaalpunten van Superdirect.com zullen worden toegevoegd aan het netwerk van DPD Pakketshops. Daarmee concurreert DPD met onder ander PostNL (PakjeGemak) en De Buren (afhaalcentra en afhaalpunten), die ook click & collect netwerken faciliteren voor retailers.

Honderden afhaalpunten
Bij de lancering van de website in maart sprak Superdirect.com de ambitie uit om honderden afhaalpunten voor online boodschappen te openen in Nederland. Vier weken geleden werd bekend dat de Eindhovense wijk Meerhoven binnenkort de primeur krijgt. ‘We testen hier de hele zomer door verschillende elementen en op basis van die ervaringen gaan we begin september verder met de uitrol’, vertelde Henk Niemansverdriet van de nieuwkomer aan Distrifood.

Het kan in Almere
Superdirect.com krijgt in ieder geval voet aan de grond in Almere, afgaande op een lokaal zakenmagazine van de Vereniging Bedrijfskring Almere en Almere City Marketing. In een artikel over Almere als ‘levende proeftuin voor e-commerce experimenten’ is te lezen dat Superdirect.com op verschillende plekken in de stad onbemande ophaalcentra zal vestigen.

Sligro
Sligro Food Group heeft een minderheidsbelang in Superdirect.com, dat ook een samenwerking overeenkwam met MyOrder van de Rabobank. Voor de uitrol van afhaalpunten is de websuper afhankelijk van gemeentelijke vergunningen. Ook Albert Heijn heeft hier ‘last’ van gehad bij de uitrol van zijn Pick Up Points, zei Ahold-topman Dick Boer eerder dit jaar. De marktleider test inmiddels afhaalpunten in winkels, onder andere om zijn PUP’s sneller bekend te maken bij het Nederlandse publiek.