MyOrder, de betaalapplicatie van de Rabobank, is overgenomen door Ease2Pay. De applicaties slaan de handen ineen en bundelen hun activiteiten tot één centrale app.
Door de overname omvat het netwerk van Ease2Pay - beiden applicaties richten zich op parkeren en tanken - uit 600 tankstations en 116 steden waar consumenten met een applicatie kunnen betalen voor zowel brandstof als straatparkeren.
'Slimmere betaaloplossing'
Rabobank, dat met Ease2pay ook al samenwerkt in zijn mobiele portemonnee Rabo Wallet, vindt een behoud van MyOrder strategisch minder relevant. Voor Ease2Pay is de acquisitie een volgende stap om mobiel betalen op grote schaal beschikbaar te maken voor consumenten en bedrijven. 'Mobiel betalen in combinatie met loyalty biedt consumenten en ondernemers veel voordeel. We hebben hier het afgelopen jaar veel positieve ervaringen mee opgedaan met de Ease2Pay app. Door nu de combinatie te maken met MyOrder hebben we alle ingredienten in huis om in verschillende branches een slimmere betaaloplossing aan te bieden', vertelt Jan Borghuis, directeur Ease2Pay.
Volwaardige portemonnee
Met de overname doet Rabobank afstand van MyOrder. In 2012 betaalde de bank 'enkele miljoenen' voor een meerderheidsaandeel in de applicatie. Later dat jaar werd het een volwaardige mobiele portemonnee met de integratie van iDeal-, PayPal- en creditcardbetalingen.
Niet te geloven dat zulke bedrijven zoveel kunnen verdienen. De aanschaf van een tankpas is vele malen voordeliger https://www.kentekencheck.nu/tankpas-vergelijken/ bovendien is het ook nog eens flexibeler.
Maar.... een fysieke pas moet je bij je hebben, iedereen heeft tegenwoordig altijd zijn mobiel bij zich. Hoe kan dan iets fysieks (dat je ook eerst moet aanvragen, kapot kan gaan) toch flexibeler zijn? Daarnaast moet het pasje in een apparaat, dat apparaat kost ook geld en onderhoud. En als laatste.... kun je met die tankpas ook parkeren dan?