Twinkle | Digital Commerce

Gap start met click & reserve in VS

2017-11-08
180101
  • 1:14

Gap start in de Verenigde Staten met een eigen click & collect-programma. In dit reserve-in-store-systeem betaalt de klant zijn online bestelling pas bij het ophalen in de fysieke winkel.

Gap maakt het systeem in juni beschikbaar voor tien fysieke winkels van Gap en Banana Republic in twee Amerikaanse steden, zo meldt Internetretailer.com. Het idee achter het programma kwam van Art Peck, president van de afdelingen groei, innovatie en digitaal bij Gap. Hij bemerkte dat wanneer hij een bestelling af kwam halen in een fysieke winkel, hij ‘in a heartbeat’ weer buiten stond met enkel het online gekochte product. Hij had dan geen oog voor de overige artikelen in de shop, omdat hij alleen het al betaalde artikel kwam ophalen.

Reserveren
Het reserve-in-store-programma van Gap biedt klanten online de mogelijkheid om kledingstukken in de juiste maat te reserveren, om die vervolgens in de fysieke vestiging op te halen. Peck: ‘Een klant komt de winkel binnen, past het kledingstuk en andere items die hij tusssendoor tegenkomt in de shop  en betaalt daarna alle artikelen aan de fysieke kassa.’

Meer verkeer
Peck denkt dat het programma voor meer verkeer naar de fysieke winkels zal zorgen. ‘Ook kunnen we rond het programma een aparte shopping experience creëren.’ Deze experience zal in de toekomst, wanneer het programma wordt uitgebreid, voor elk van Gap Inc.’s online/offline merken (Gap, Banana Republic, Intermix, Old Navy, Athleta en Piperlime) anders worden, laat Peck weten.