Micatuca.nl is een samenwerking aangegaan met de branchevereniging voor ondernemers in wonen, mode, schoenen en sport, CBW-Mitex. De vereniging denkt met de webwinkel een ‘flink online home & deco-marktaandeel te kunnen veroveren.’
‘De samenwerking met Micatuca.nl onderstreept het advies van de CBW-Mitex aan haar home & deco-achterban om nu echt te gaan beginnen met het bedienen van het online kanaal’, vertelt Helen Hedengren, Manager Retail van CBW-Mitex over de interesse van de vereniging in het nieuwe online platform. ‘De offline omzet druppelt in een steeds sneller tempo door naar online en dan vooral naar pure online spelers.’
Toegevoegde waarde
Hedengren: ‘De samenwerking met Micatuca.nl geeft ons eindelijk een onafhankelijk platform vanwaar de fysieke winkel haar positie online kan versterken. Het businessmodel van micatuca faciliteert de toegevoegde waarde van de fysieke winkel optimaal. Voor de consument ontstaat hierdoor een mooi en groot online aanbod, geleverd tegen de meest aantrekkelijke condities.’
Micatuca.nl
Micatuca.nl, dat begin dit jaar werd gelanceerd, heeft als doel om de lokale ‘home & deco-markt’ te ondersteunen, door producten die vaak alleen in fysieke winkels verkrijgbaar zijn online aan te bieden en vindbaar te maken voor een groter publiek. De webwinkel omvat een verzameling van items uit diverse soorten winkels. Bij elk artikel kan de klant kiezen bij welke fysieke winkel hij het product wil bestellen. In de shop zijn voornamelijk meubels uit het midden- en hogere segment te koop.
Goed om hieraan toe te voegen: het CBW-Mitex werkt eveneens (al sinds januari!) samen met LevaLeva, een soortgelijk platform waar inmiddels 40+ CBW-erkende woonwinkels zijn aangesloten.
In het eerstvolgende CBW-Mitex Magazine staat een groot artikel over LevaLeva. Verschil tussen beide platforms is mijns inziens dat LevaLeva meer de nadruk legt op ketensamenwerking.
Disclaimer: ik ben CEO van LevaLeva.