Klarna heeft een strategische samenwerking gesloten met Kiala. Webshoppers die achteraf willen betalen met Klarna, kunnen voor het eerst opteren voor afhalen. Daarvoor moet de webwinkel in kwestie wel partner zijn van Kiala, dat ruim zeshonderd afhaalpunten heeft in Nederland.
Het Zweedse Klarna en het Belgische Kiala maakten hun samenwerking op de Nederlandse markt vanochtend bekend. Kialia’s verkoopdirecteur Ronald Metselaar betitelt de deal met de Europees marktleider in achteraf betalen als een ‘waardevolle stap’. Het ligt in de rede dat beide e-commerce dienstverleners in andere landen op soortgelijke wijze gaan samenwerken.
NAW-gegevens bij de kassa
Volgens Henrik Nilsmo, Klarna’s countrymanager voor Nederland, speelt zowel zijn bedrijf als Kiala in op gemak, service en betrouwbaarheid. Uit de persverklaring: ‘Nu hoeft de online shopper alleen nog maar zijn NAW-gegevens in te vullen bij de kassa van de webwinkel en kan vervolgens het pakket ophalen waar en wanneer het hem uitkomt. Net zo makkelijk.’ Tot vandaag konden gebruikers van Klarna orders alleen thuis laten bezorgen.
Afhaalpuntennetwerk
In het afhaalpuntennetwerk van Kiala bevinden zich vestigingen van onder andere Jumbo, Primera en Shell. Het dochterbedrijf van UPS faciliteert op white label basis ook de 'eigen' afhaalpunten van de warenhuizen V&D en de Bijenkorf en die van Bol.com bij Albert Heijn.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Klarna sluit pact met Kiala
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.