Twinkle | Digital Commerce

Kimberley Clark opent webwinkel voor Kleenex

2017-05-27
180101
  • 1:14

Het Britse Kimberly-Clark lanceert een e-commerce platform voor de directe verkoop van zijn merken. Het bedrijf in fast moving consumer goods (fmcg) start met de verkoop van Kleenex-producten.


Kimberly-Clark start volgens Marketing Week in Groot-Brittannië met de directe verkoop van de producten van Kleenex, waarna het andere merken als Huggies en Andrex na een proefperiode van zes maanden aan het platform wil toevoegen.

Extra
De Britten hebben de keus uit het volledige productassortiment van Kleenex met als extra een aantal artikelen die niet bij andere retailers verkrijgbaar zijn. Adrian Percival, senior e-commercemanager bij Kimberly-Clark, vertelt Marketing Week een significante omzetgroei bij retailpartners (als supermarkten, red.) te zien dankzij online verkoop. ‘Het doel van onze webshop is om net als onze partners het online koopgedrag van consumenten in kaart te brengen.’

Diageo, Unilever, Nestlé en Procter & Gamble
Kimberly-Clark is niet de eerste fast mover die begint met e-commerce. Onlangs lanceerde Diageo, ’s werelds grootste producent van gedistilleerde dranken, een webshop voor zijn luxe merken.

Unilever startte onlangs in Nederland met online verkoop op Wehkamp.nl. Het gaat daarbij om producten van onder andere Zwitsal, Andrélon, Vaseline en Neutral. De overeenkomst tussen Unilever en Wehkamp.nl staat niet op zichzelf: eerder sloot Wehkamp-moeder RFS Holland Holding al soortgelijke deals met fabrikanten Procter & Gamble, Beiersdorf en Nutricia.

Procter & Gamble begon daarnaast een eigen webshop voor zijn Amerikaanse klanten, net als Nestlé dat in 2011 deed voor onze oosterburen.