Twinkle | Digital Commerce

V&D brengt loyalty naar mobiel

2017-05-27
180101
  • 1:19

V&D gaat zijn loyaliteitsconcept eind dit jaar doortrekken naar mobiele apparaten, laat e-commerce manager Noël Manning weten aan MarketingTribune. ‘Dat geeft mogelijkheden beter te targeten op basis op koopgedrag.'

Manning praat in het gisteren verschenen marketingvakblad uitgebreid over de omnichannel-strategie van V&D, met een webomzet van 27 miljoen euro in 2011 de nummer 37 in de Twinkle100. ‘V&D is er nog niet’, zegt Manning, ‘de grote revolutie moet nog komen.’

Daarmee doelt hij op het mobiele kanaal: ‘De mobiel is steeds meer de centrale ID van een persoon en dat biedt legio connectiemogelijkheden.’ Manning ziet onder meer potentie in mobiele coupons. ‘Echt toekomst zie ik in het benaderen van vaste klanten via het mobiele kanaal en een koppeling met Mijnvd.nl. Location based services verbinden fysieke winkels en online.’

Mobiel omzetaandeel
Volgens Manning dankt V&D een kwart van zijn online bezoek aan mobiele apparaten. Het omzetaandeel blijft daar nog wel wat bij achter: tablets tekenen voor 8 procent van de online verkoopinkomsten, smartphones voor 1 procent. Volgens Manning zal de koopervaring op met name telefoons nog flink verbeteren: ‘De smartphone moet zijn volledige potentieel nog bereiken.’ V&D zal op de langere termijn dan ook meer inzetten op smartphones dan op tablets volgens Manning.

Infographic
Onderstaande infographic van MarketingTribune, onder meer gebaseerd op gegevens uit de Twinkle100, brengt relevante gegevens van V&D's online operatie in beeld.

Bron: BBP Media

Hunkemöller
Hunkemöller had een jaar geleden een Nederlandse primeur met een mobiel loyaliteitsprogramma. Een uitgebreid artikel daarover in het laatste nummer van Twinkle kunt u hier lezen.