Twinkle | Digital Commerce

Gouden Effie voor Bol.com

2017-05-27
180101
  • 0:59

Bol.com heeft een Gouden Effie binnengesleept voor de tv-spotjes en ander promo-materiaal. Het was de enige winnaar van een gouden Effie. De jury onder leiding van oud-staatssecretaris van Economische Zaken Frank Heemskerk roemde vooral de 'uitstekende marketingcase, waarin consequent is gewerkt aan de verbreding van het merk'. 

Case: Het vliegwiel van de beste winkel van NL
Adverteerder: bol.com
Bureaus: Etcetera, De Positioneerders, Born05 Categorie: Merkcampagnes’
Jury: ‘De jury heeft bewondering voor de ontwikkeling die Bol.com heeft doorgemaakt. De betrouwbare media-webwinkel heeft op slimme en rustige wijze haar positie weten uit te bouwen tot een vanzelfsprekend winkelkanaal en heeft zich daarbij op een natuurlijke manier weten te verbreden. Hierbij is de bekendheid en vertrouwdheid van het merk op de juiste manier ingezet.’


Bol.com valt vaak in de prijzen. In september kwam de webwinkel als 'Beste site van Nederland' uit de bus. In juni werd Bol.com uitgeroepen tot 'Beste affiliate adverteerder'. Het bedrijf kwam in aanmerkingen voor een Dutch Interacitve Award. En tijdens de afgelopen Thuiswinkel Awards ging Bol.com met vier publieksprijzen naar huis,