Twinkle | Digital Commerce

Albert Heijn biedt bestelfunctie via mobiele app Appie

2017-05-27
180101
  • [nieuws]
  • 1:18

De mobiele applicatie Appie van Albert Heijn is uitgebreid met een bestelfunctie. Hierdoor is het vanaf nu mogelijk om mobiel bij Albert Heijn boodschappen te doen en deze thuis te laten bezorgen.


Albert Heijn is de eerste supermarkt in Nederland die de mogelijkheid biedt om mobiel boodschappen te bestellen. Afgelopen zomer is Albert Heijn een proef begonnen met een groep van vierduizend Appie-gebruikers. Geïnteresseerden konden zichzelf aanmelden voor deze test. Albert Heijn liet vervolgens weten of een kandidaat was geselecteerd om hieraan deel te nemen. Wekelijks werden er honderden mobiele bestellingen geplaatst en uitgeleverd. Tijdens de testfase kwam onder andere naar voren dat klanten het handig vonden als ze hun bestelling in de loop van de week nog konden aanpassen. Op basis van deze en andere gebruikerservaringen is de bestelfunctie verbeterd.

Veel geuite wens
De mobiele applicatie Appie is al sinds 2009 beschikbaar (eerst op de iPhone, later ook voor Androidtoestellen) en inmiddels bijna twee miljoen keer gedownload. Maandelijks wordt Appie zo’n drie miljoen keer gebruikt. Met Appie beschikt de klant onder meer altijd over een up-to-date boodschappenlijstje dat is afgestemd op de looproute van een winkel naar keuze.

De mogelijkheid om ook boodschappen mobiel te bestellen was een veel geuite wens van huidige Appie-gebruikers. De bezorgservice bezorgt boodschappen binnen 24 uur tot in de keuken. Klanten kiezen zelf het tijdstip dat hen het beste uitkomt. De bezorgservice bezorgt in veel plaatsen maar nog niet landelijk. Online kunnen klanten controleren of hun adres binnen het bezorggebied valt.