De Bijenkorf heeft zijn schoenenassortiment uitgebreid met tientallen merken die alleen online verkrijgbaar zijn. Schoenen van onder andere Converse, Geox, Lacoste, Nike en Timberland zijn voortaan alleen op Debijenkorf.nl te koop.
In een nieuwsbrief van vanmiddag spreekt de warenhuisketen over vijftig online only schoenmerken. Klanten worden verwezen naar een speciale sectie van Debijenkorf.nl, waar het aanbod is verzameld. Overigens staat de teller daar op 36 merken, samen goed voor 305 verschillende modellen. Ter introductie verzendt De Bijenkorf de 'online only-schoenen' gratis naar de klant.
Tablet assisted sales
Met het pure webaanbod, al eerder gecommuniceerd in de categorie damesmode, boort De Bijenkorf de long tail aan. Ook bezoekers van de twaalf warenhuizen kunnen straks waarschijnlijk van het extra aanbod profiteren, als de eerder aangekondigde tablet assisted sales realiteit worden.
Brick & clicks
De Bijenkorf oogst veel lof met zijn online activiteiten. De nummer 27 van de Twinkle100 is de laatste winnaar van de ING Retail Jaarprijs in de categorie 'Beste bricks & clicks'. De warenhuisketen was genomineerd voor de belangrijkste vakprijs bij de Thuiswinkel Awards, maar het zag Coolblue met de onderscheiding naar huis gaan.
Mobiele investeringen
Dit jaar investeerde De Bijenkorf veel in het mobiele kanaal. In mei werd de langverwachte mobiele site gelanceerd, die ook is geoptimaliseerd voor tablets. Afgelopen maand volgden nieuwe applicaties voor de iPhone, de iPad en Android-telefoons. Daarmee werd het voor het eerst mogelijk om binnen de apps te bestellen bij het warenhuis.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
De Bijenkorf investeert in web only assortiment
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.