Twinkle | Digital Commerce

De Bijenkorf wint award voor ‘Beste bricks & clicks’

2017-05-27
193159
  • [nieuws]
  • 1:01

De Bijenkorf heeft vanavond de ING Retail Jaarprijs gewonnen in de categorie 'Beste bricks & clicks'. De warenhuisketen streed met D-reizen om de multichannel-onderscheiding, die voor de derde keer werd uitgereikt.

Vorig jaar ging de award voor 'Beste bricks & clicks' naar Expert, twee jaar geleden naar Hunkemöller. Vanavond werden Hema en Primera door respectievelijk publiek en jury gekozen tot beste winkelketen (meer info op Retailjaarprijs.com).

Heropend in 2009
De webwinkel van de Bijenkorf is sinds maart 2009 weer in de lucht. Vorig jaar werd een online omzetgroei van 300 procent gerealiseerd. De webinspanningen leverden de warenhuisketen dit jaar een nominatie op voor de belangrijkste Thuiswinkel Award, die naar Bol.com ging. In juni schrapte de Bijenkorf de kosten voor het afhalen van weborders in zijn winkels.

Drie Dwaze Dagen
Voor 2009 was de webwinkel van de Bijenkorf drie jaar ‘wegens verbouwing gesloten'. In die jaren verkocht het warenhuis alleen tijdens de Drie Dwaze Dagen nog producten online. Dat gebeurde in samenwerking met eBay op de site Ebij.nl. De afgelopen Drie Dwaze Dagen werden doorgetrokken naar Debijenkorf.nl, waar een portier de wacht hield.