Twinkle | Digital Commerce

De Bijenkorf laat klanten afrekenen in mobiele apps

2017-10-05
190188
  • 1:07

De Bijenkorf heeft nieuwe applicaties gelanceerd voor de iPhone, de iPad en Android-telefoons. Voor het eerst is het mogelijk om binnen de apps te bestellen bij het warenhuis.


De lancering van de nieuwe apps – bezoekers moeten de oude verwijderen voor ze de nieuwe kunnen installeren – volgt op de komst van de langverwachte mobiele site voor de Bijenkorf. Die is ook geoptimaliseerd voor tablets. ‘Retailers als wij moeten zorgen voor een fantastische winkel in de browser’, was e-commerce manager Pieter Heij begin dit jaar duidelijk over de mobiele prioriteiten in Twinkle.

Inspiratie
De apps vormen aldus het voorlopig sluitstuk van de mobiele push van de Bijenkorf. Shoppers kunnen app-aankopen betalen met iDeal, creditcard of met Bijenkorf cards. Maar de apps zijn vooral bedoeld ter inspiratie, gaf Heij al te kennen. Daaraan wordt invulling gegeven door nieuwtjes, digitale magazines en actuele spaarpuntenoverzichten te ontsluiten via de apps. Ook wordt verwezen naar social media accounts en naar het weblog van De Bijenkorf.

60 miljoen euro
Met een online omzet van 35 miljoen euro in 2010 bezet de Bijenkorf, dit jaar genomineerd voor de belangrijkste Thuiswinkel Award, de 27e plek in de Twinkle100. In 2011 namen de webinkomsten met 70 procent toe, tot circa 60 miljoen euro.