Twinkle | Digital Commerce

Converse adviseert: don’t be boring

2017-05-27
180101
  • 1:40

Converse streeft er bij het uitdragen van zijn merk naar vooral niet saai te zijn voor zijn fans. Ook op social media wordt deze filosofie door het bedrijf gehanteerd. ‘We moeten als merk proberen om rebels en trendy te blijven.' Daarom hebben we de campagne (video) “Shoes are boring, wear sneakers” opgezet.’

Kristofer Crockett van Coverse sprak vandaag tijdens eFashion in het Amsterdamse Pakhuis de Zwijger over een aantal manieren om als merk online aantrekkelijk te blijven voor consumenten. ‘Het belangrijkste is om consumenten niet als consumenten te zien, maar als individuele personen die allemaal eigen wensen hebben. Daarnaast moet je als merk ook zelf menselijk zijn. Wij vragen bijvoorbeeld op Facebook nooit om Likes van fans, maar we laten juist aan onze klanten weten dat wij van hen houden.’

Vertel een verhaal
De content die een merk op zijn website of social media-pagina’s plaatst moet volgens Crockett niet plain zijn, maar een verhaal vertellen. ‘Op die manier zorgt een merk of bedrijf ervoor dat het een connectie legt met zijn fans. Wij lanceerden bijvoorbeeld een “verhaal” rond het zelf filmen van partijtjes basketbal en break dance-sessies op straat. Nadat we de campagne hadden gelanceerd, postten onze fans eigen filmpjes op onze Facebook-pagina, waarna we een contest hebben uitgeschreven voor welk filmpje “het beste verhaal” vertelt. Op die manier heb je met je campagne zowel offline als online een enorm publiek bereikt.’

Laat fans gaan
Ook adviseert Crockett om op social media als merk of bedrijf niet te nadrukkelijk aanwezig te zijn op de eigen pagina zelf. ‘Nestlé gaat bijvoorbeeld op Facebook in discussie met fans en het verwijdert negatieve reacties. Dat is niet goed voor de betrouwbaarheid van je merk. Fans moeten zelf kunnen bepalen wat zij wel en niet posten.’

Crockett: ‘Converse zorgt ervoor dat het altijd trouw blijft aan zichzelf en waar het merk voor staat. Ook op social media en in onze campagnes. Dat is toch wel onze grootste kracht.’