Twinkle | Digital Commerce

Pinterest als verkoopkanaal: 3 tips

2017-05-27
180101
  • 1:46

Steeds meer bedrijven experimenteren met Pinterest. Maar het is (nog) een flinke uitdaging om ook daadwerkelijk verkoop via dit kanaal te genereren. Op Theetailblog.com geeft Kevin Tate, CMO bij ShopIgniter, drie tips voor een social path to purchase op Pinterest.

1. Gebruik bestaande collecties om uw Pins te organiseren
Voor het overbruggen van de kloof tussen het zoeken naar producten en een daadwerkelijke aankoop is productcontext key. Op Pinterest wordt die context het vaakst geboden door middel van collecties – productgroepen die overeenkomen qua thema, ontwerper of bijvoorbeeld een seizoen. Om de juiste context en goede productervaringen te creëren tijdens de customer journey , dient u Pins en boards te creëren rondom deze collecties en thema’s, in plaats van een samenraapsel te maken van de populairste producten.

2. Creëer een 'social product showcase' voor uw belangrijkste Pinterest-items
Wellicht zijn op een dag alle e-commerce sites net zo socially rich en engaging als Pinterest en Facebook. Tot die tijd kan het de klant afschrikken als hij op een Pinterest-board klikt en direct op uw productdetailpagina terechtkomt. De beste methode om hiermee om te gaan is het creëren van een content-centric landing page experience voor een verzameling van producten, idealiter is dit een afspiegeling van de producten die uw klant zojuist op uw Pinterest-board zag. Het gaat dus niet om het hercreëren van Pinterest, maar om het tot stand brengen van rijke productcontent (video’s, designerverhalen, details) en merkverhalen voor de klant.

3. Besteed speciale aandacht aan Pinterest-gebruikers
Het feit dat Pinterest aan belang toeneemt is belangrijk voor merken. Per slot van rekening ondervond comScore dat 68 procent van de Pinterest-gebruikers vrouw is en een derde van deze vrouwelijke gebruikers is tussen de 25 en 44 jaar. De rol die Pinterest lijkt te spelen voor product awareness en discovery betekent dus een unieke kans voor merken om meer te leren over de typen klanten die er participeren. Vind manieren om met Pinterest-gebruikers in contact te komen en leer van ze. U zult merken dat het informatie oplevert voor uw marketingstrategie en wellicht ook voor uw merchandisingstrategie.

Bron: Theetailblog.com