Rabobank gaat MyOrder voorzien van een QR-codescanner. Acceptanten kunnen smartphones-bezitters binnenkort laten scannen en shoppen in de fysieke ruimte, bijvoorbeeld vanaf etalageruiten, billboards of posters in bushokjes.
Dat maakte Gertjan Rösken gisteren bekend op het Online Betaal Congres in Amsterdam. Volgens de business development manager kan de mobiele bestel- en betaalapplicatie (iPhone, Android) op dit moment worden gebruikt op ongeveer 3.500 locaties, waaronder veel horecapunten. Ook bestellingen bij Thuisbezorgd.nl kunnen bijvoorbeeld met MyOrder worden afgerekend. De nieuwe scanapplicatie maakt het laagdrempelig voor mobiele verkopers om aan 'billboard shopping' te doen, een fenomeen dat snel om zich heen grijpt (zie ook het artikel ‘Scannen is shoppen’, in Twinkle 2-2012).
Koppeling MyOrder aan mobiel iDeal
Onafhankelijk van bij welke bank of mobiele provider ze klant zijn kunnen gebruikers van MyOrder besteltegoed uploaden via MiniTix, de mobiele portemonnee van de Rabobank. Zo’n MiniTix-account is nu nog vereist om te kunnen betalen met MyOrder, maar dat staat te veranderen: ‘Mobiel iDeal zou daar perfect voor zijn’, aldus Rösken gisteren. Rabobank wil mobiel iDeal in de eerste helft van dit jaar breed introduceren, werd gister duidelijk. Als de koppeling met MyOrder wordt gelegd, zal die applicatie allicht ingang vinden bij een groter publiek.
Intressant, de conversie van offline adverteren wordt eindelijk meetbaar. Nieuw leven voor traditionele media, bijv qr codes in magazines met link naar my order. Wanneer kunnen retailers hier gebruik van maken?